Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 611395

Kratke narativne vrste u udžbenicima engleskoga jezika za osnovnu školu


Vidović, Ester; Krstović, Morana
Kratke narativne vrste u udžbenicima engleskoga jezika za osnovnu školu // Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost / Pavličević- Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, 2010. str. 401-410 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


Naslov
Kratke narativne vrste u udžbenicima engleskoga jezika za osnovnu školu
(Short Narrative Form in English Language Textbooks for Primary School)

Autori
Vidović, Ester ; Krstović, Morana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost / Pavličević- Franić, Dunja ; Bežen, Ante - Zagreb : Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, 2010, 401-410

ISBN
978-953-7210-33-5

Skup
Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12-15.11.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
POUČAVANJE ; KRATKE NARATIVNE VRSTE ; BAJKE ; BASNE ; RANO UČENJE
(TEACHING ; SHORT NARRATIVE FORMS ; FAIRY TALES ; FABLES ; EARLY LEARNING)

Sažetak
Sažetak Ovaj se rad bavi pitanjem poučavanja kratkih narativnih vrsta u nastavi engleskog jezika u ranoj dobi, kao i tendencijama u njihovom daljnjem poučavanju u višim razredima osnovne škole. U razmatranje je uzeta nekolicina udžbenika za niže razrede osnovne škole, a u svrhu usporedbe aktivnosti koje slijede u višim razredima i onih koje im prethode u nižima, i odgovarajući im udžbenici koji se koriste u višim razredima. U nižim razredima najčešće se obrađuju narodne i umjetničke bajke te basne. Obradom pojednostavljenih inačica bajki i basni učenicima nižih razreda pruža se mogućnost upoznavanja s osnovnim značajkama ovih narativnih tvorevina kao što su crno – bijela karakterizacija, sretan kraj, pouka, element čudesnog i drugim karakteristikama, dok se neke značajke kao npr. karakterističan početak i kraj uvode u 5. razredu zbog nepoznavanja gramatičkih struktura potrebnih za njihovo razumijevanje u ranoj dobi. U višim razredima učenici prepoznaju srodne aktivnosti iz perioda ranog učenja engleskog jezika, što im olakšava hvatanje ukoštac sa složenijm i zahtjevnijim aktivnostima. Osim poticanja misaone, emocionalne i fantazijske aktivnosti kod djece, ove narativne forme su vrijedno nastavno sredstvo pri poučavanju i utvrđivanju vokabulara, kao i uvođenju i uvježbavanju gramatičkih struktura.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci