Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 611135

Praktično osposobljavanje studenata Učiteljskog studija za razvoj kompetencija učiteljske struke


Rončević, Anita; Pejić Papak, Petra
Praktično osposobljavanje studenata Učiteljskog studija za razvoj kompetencija učiteljske struke // Pedagoška praksa i proces razvijanja kompetencija studenata budućih učitelja u Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji / Valenčić Zuljan, Milena ; Gojkov, Grozdanka ; Rončević, Anita ; Vogrinc, Janez (ur.).
Vršac: Visoka vaspitačka škola "MihailoPalov"-Vršac, 2012. str. 79-107


Naslov
Praktično osposobljavanje studenata Učiteljskog studija za razvoj kompetencija učiteljske struke
(PRACTICAL TRAININIG OF STUDENTS AT THE PRIMARY SCHOOL TEACHER STUDY FOR DEVELOPMENT OF COMPETENCES RELATED TO THE TEACHING PROFESSION)

Autori
Rončević, Anita ; Pejić Papak, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Pedagoška praksa i proces razvijanja kompetencija studenata budućih učitelja u Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji

Urednik/ci
Valenčić Zuljan, Milena ; Gojkov, Grozdanka ; Rončević, Anita ; Vogrinc, Janez

Izdavač
Visoka vaspitačka škola "MihailoPalov"-Vršac

Grad
Vršac

Godina
2012

Raspon stranica
79-107

ISBN
978-86-7372-143-9

Ključne riječi
Studenti učiteljskog studija, stručno-pedagoška praksa, kompetencije, ishodi učenja
(Student of Primary School Teacher Study, Professional-Pedagogical practice, Competencies, Learning Outcomes)

Sažetak
Profesionalno osposobljavanje studenata za učiteljski poziv na učiteljskim fakultetima obuhvaća i praktično osposobljavanje studenata za razvoj kompetencija učiteljske struke putem organizirane i nadzirane školske (stručno-pedagoške) prakse. S ciljem utvrđivanja stavova studenata učiteljskog studija o utjecaju stručno-pedagoške prakse na razvoj njihovih kompetencija i osposobljenosti za obavljanje učiteljskog poziva provedeno je istraživanje među studentima 3. i 4. godine Učiteljskog studija pri Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci. Upitnicima prije provedbe stručno-pedagoške prakse i poslije provedbe utvrdila se trenutna osposobljenost studenata za sve navedene kompetencije te prijedlozi i sugestije u svezi organizacije i provedbe stručno-pedagoške prakse. Studentskim procjenama se na mikrorazini ukazuje na pridavanje velikog utjecaja razvoju kompetencija provedbom prakse te je utvrđeno da je njihova trenutna osposobljenost najznačajnija unutar kompetencija: komunikacijskih sposobnosti i vještina u međusobnim odnosima, uporabi socijalnih oblika rada i nastavnih metoda, osposobljenosti za izvođenje „poučavanja usmjerenog na učenika“ te organizacijskim sposobnostima. Na makrorazini pozornost valja usmjeriti na: veću zastupljenost stručno-pedagoške prakse u Nastavnom planu i programu Integriranog preddiplomskog i diplomskog učiteljskog studija, povezanost rada u stručno-pedagoškoj praksi s radom u ostalim nastavnim predmetima, naročito metodikama, stručnost učitelja mentora i sveučilišnih nastavnika te materijalno okruženje u kojem se realizira. Također je bitno uvažiti mišljenja studenata o stručno-pedagoškoj praksi pri oblikovanju budućih nastavnih aktivnosti u smjeru njihovog kvalitetnog osposobljavanja za budući poziv kompetentnog učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Sveučilište u Rijeci