Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Istraživanje kulture vrtića (CROSBI ID 593383)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Vujičić, Lidija Istraživanje kulture vrtića. 2011

Podaci o odgovornosti

Vujičić, Lidija

hrvatski

Istraživanje kulture vrtića

Istražujući kulturu odgojno-obrazovne ustanove, preciznije kulturu ustanove ranog i predškolskog odgoja za djecu od godine dana do polaska u osnovnu školu – KULTURU VRTIĆA, istaknut ćemo one spoznaje koje afirmiraju značaj kulture kao složenog multidimenzionalnog, slojevitog, a ipak krajnje suptilnog fenomena i njezina utjecaja na prožimanje života svakog čovjeka u cjelini njegove ljudskosti. Promotrivši navedeno u svjetlu tvrdnje o 21. stoljeću kao stoljeću institucijskog djetinjstva, pitanje kulture nužno se povezuje sa propitivanjem kvalitete utjecaja iste na institucijski kontekst življenja. Jer, kako ističe većina autora (Bruner, 2000 ; Fullan, 1993, 1999 ; Henting, 1997 ; Mortimore, 1999 ; Prosser, 1999 ; Stoll i Fink, 2000 ; Datnow i dr., 2002 ; Kinsler i Gamble, 2001 ; Hopkins, 2001 ; Peterson, 2002 ; Trowler, 2008 ; Jurasaite-Harbison i Rex, L. 2009), razumjeti kulturu znači poznavati svoju organizaciju (instituciju). Iz tih razloga prvi korak u pokušaju istraživanja odgojno-obrazovne prakse odnosi se na razumijevanje kulture svoje ustanove u smjeru traganja za odgovorima na pitanja: 1. Kako procjenjujemo svoju odgojno-obrazovnu ustanovu danas (gdje je ona danas ; kako je vide, procjenjuju oni koji u njoj žive i rade)? 2. Čemu težimo, kakva želimo da postane? 3. Kako i na koji način razvijamo i stvaramo kulturu usmjerenu na kontinuirano istraživanje, na učenje putem istraživanja, na mijenjanje odgojno-obrazovne prakse? 4. Kako istraživati i mijenjati kulturu odgojno-obrazovne ustanove za djecu od šest mjeseci do polaska u osnovnu školu, koja će biti u skladu s prirodom djeteta – djece i koja će se kontinuirano mijenjati, usklađivati s potrebama djece i okruženja, njihovog odgoja i obrazovanja?

akcijsko istraživanje; kultura vrtića; odgajatelj; mijenjanje; refleksivni praktičar;

nije evidentirano

engleski

Researching the Culture of Preschool Institution

nije evidentirano

action research; culture of preschool institution; preschool educator; changing; reflective practitioner

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2011.

nije evidentirano

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Pedagog krator kurikuluma i kulture odgojno-obrazovne ustanove

pozvano predavanje

11.04.2011-13.04.2011

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija