Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 610717

Istraživanje karakteristika omiljenog učitelja: način prenošenja znanja, komunikacija i osobnost omiljenih nastavnika


Labak, Irena; Merdić, Enrih; Babić Čikeš, Ana; Benšić, Mirta; Heffer, Marija
Istraživanje karakteristika omiljenog učitelja: način prenošenja znanja, komunikacija i osobnost omiljenih nastavnika // 11. Hrvatski biološki kongres : zbornik sažetaka / Jelaska, Sven D ; Klobučar, Goran I V ; Šerić Jelaska, Lucija ; Leljak Levanić, Dunja ; Lukša, Žaklin (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo 1885, 2012. str. 44-45 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Istraživanje karakteristika omiljenog učitelja: način prenošenja znanja, komunikacija i osobnost omiljenih nastavnika
(Study about favorite teacher's characteristics: means of knowledge transfer, communication and favorite teacher's personality)

Autori
Labak, Irena ; Merdić, Enrih ; Babić Čikeš, Ana ; Benšić, Mirta ; Heffer, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
11. Hrvatski biološki kongres : zbornik sažetaka / Jelaska, Sven D ; Klobučar, Goran I V ; Šerić Jelaska, Lucija ; Leljak Levanić, Dunja ; Lukša, Žaklin - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo 1885, 2012, 44-45

Skup
11. Hrvatski biološki kongres

Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 16-21.09.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Omiljeni nastavnik; način prenošenja znanja; komunikacija; osobnost nastavnika
(Favorite teacher; means of knowledge transfer; communication; teacher’s personality)

Sažetak
Svaki nastavnik ima jedinstven način interakcije sa svojim učenicima i zbog nje može postati omiljen meñu učenicima. Pojava da je neki nastavnik omiljen meñu svojim učenicima odraz je njegove osobnosti. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati kakve osobine ima omiljeni nastavnik, te kakav mu je način prenošenja znanja i komunikacija s učenicima. Istraživanje je provedeno anketiranjem 1135 učenika srednjih i osnovnih škola i njihovih nastavnika (73 nastavnika). Istraživanje je bazirano na suglasnosti sa 40 tvrdnji koje se odnose na osobnost, način prenošenja znanja i komunikaciju omiljenog nastavnika na skali Likertova tipa od 1-nikad do 5-uvijek. Na taj način mjerena je važnost prisutnosti odreñene karakteristike da bi nastavnik bio omiljen. Na osnovi rezultata ankete vidljivo je da je omiljeni nastavnik za sve ispitivane učenike onaj koji ih motivira, koji je vedrog raspoloženja, s kojim dobro surañuju, te onaj na čijem satu ne dolazi do sukoba. Uključivanje učenika u nastavu različitim oblicima rada kao kriterij odabira omiljenog nastavnika važniji je učenicima osnovne škole. Za sve učenike omiljeni nastavnik je onaj koji ponekad kažnjava nesuglasice i koji pohvaljuje učenikov trud. Kod učenika srednjih škola 2 –testom potvrñeno je da važnost kažnjavanja nesuglasica učenika i pohvale učenikovog truda pri odabiru omiljenog nastavnika ovisi o spolu.

Izvorni jezik
Hrvatski