Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 610604

Didaktički i metodički pluralizam nastave i učenja


Buljubašić-Kuzmanović, Vesna; Pažin-Ilakovac Ružica
Didaktički i metodički pluralizam nastave i učenja // Suvremeni didaktički izazov
Subotica, Srbija, 2010. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Didaktički i metodički pluralizam nastave i učenja
(Didactic and methodological pluralism of teaching and learning)

Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Pažin-Ilakovac Ružica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Skup
Suvremeni didaktički izazov

Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 23. - 25.09.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Nastava; učenje; metode; didaktički i metodički pluralizam
(Teaching; learning; methods; didactic and methodological pluralism2)

Sažetak
Ako dobro učenje promatramo kao konstruktivno, kumulativno, saradničko i samoregulirajuće, onda su moguće metodičke kompetencija učenika sadržane u kombinaciji iskustvenog i aktivnog učenja, gdje učenici uče kako izabrati optimalnu metodu učenja, rješavati probleme i planirati učenje. Stoga je ovaj rad orijentiran na didaktički i metodički pluralizam nastave i učenja. Cilj je ispitati koliko su nastava i učenje oblikovani u skladu s tim pluralnim stremljenjima, prema procjenama stručnih suradnika iz 89 osnovnih škola. Rezultati su pokazali da se nastava u obuhvaćenim školama okreće prema smislenom, umjesto verbalnom učenju, opada dominacija frontalnog rada, a rastu suradnički poticaji. Najmanje, ili vrlo rijetko, se primjenjuju metode vezane za zauzimanje stajališta, poticanje kritičkog mišljenja, kreativnosti, eksperimentiranja, učenja kroz igru i diskusiju te metaplanski i meditativni pristupi. Nastava se najviše ostvaruje metodama predavanja i razgovora, uz osjetan pokušaj njezina obogaćivanja individualnim i skupnim radom učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek