Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj aktivnih strategija rada u pojedinačnom i blok satu na usvojenost nastavnog sadržaja (CROSBI ID 593307)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Labak, Irena ; Merdić, Enrih ; Heffer, Marija ; Radanović, Ines Utjecaj aktivnih strategija rada u pojedinačnom i blok satu na usvojenost nastavnog sadržaja // 1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova /. Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2012. str. 38-39

Podaci o odgovornosti

Labak, Irena ; Merdić, Enrih ; Heffer, Marija ; Radanović, Ines

hrvatski

Utjecaj aktivnih strategija rada u pojedinačnom i blok satu na usvojenost nastavnog sadržaja

S ciljem ispitivanja konsolidacije memorije učenika tijekom 2007. i 2008. godine provedeno je istraživanje kojim je utvrđena usvojenost nastavnog sadržaja kod učenika sedmih razreda osnovne škole koji nastavu biologije provode aktivnim strategijama rada u blok satu ili pojedinačnim satovima (dva sata tjedno). Ukupno je obuhvaćeno 106 učenika. Istraživanje se sastojalo od provedbe nastavnog sata na odabranu nastavnu temu po usklađenoj pripremi. Prije provedbe sata učenici su podvrgnuti inicijalnom testiranju, dok je finalno testiranje uslijedilo nakon sata. Sva pitanja u pismenim provjerama znanja zatvorenog su tipa. Napravljena je metrijska analiza testova na način da se računao Cronbachov alfa koeficijent za procjenu pouzdanosti testa, indeks težine i indeks diskriminativnosti za svako pojedino pitanje. Procjenom prirodoslovne pismenosti i utjecaja pitanja na odgovor procijenjena je kvaliteta pojedinog pitanja pismene provjere znanja. Za testiranje hipoteza o jednakosti očekivanja korišten je t-test sa zajedničkom procjenom varijanci u slučajevima kada je bilo prikladno, odnosno t-test s odvojenim procjeniteljima varijanci u suprotnom. Prosječni uspjeh učenika u inicijalnoj provjeri znanja bio je različit u korist učenika blok nastave. Na kraju tj. u završnoj provjeri znanja je prosječni uspjeh učenika blok nastave i dalje ostao statistički značajno veći nego kod učenika pojedinačne nastave (P=0, 04 ; P<0, 05), ali se varijabilnost u skupini učenika pojedinačne nastave povećala do te mjere da F test pokazuje statističku značajnost razlike u varijancama između skupine učenika pojedinačne i blok nastave (P=0, 04 ; P<0, 05) što nije bio slučaj kod inicijalnog testa. Dobivene rezultate potrebno je tumačiti koristeći osnovna neurobiološka saznanja. Znanje koje se usvaja na aktivan način, za razliku od pasivnog, omogućava bolju konsolidaciju pamćenja. Ovakvo istraživanje osjetljivo je na vremenski period koji je prošao od provedbe nastavnog sata do testiranja, ali i na male razlike u kronološkoj dobi učenika. Ovakva istraživanja od strateške su važnosti za planiranje obima gradiva prilagođenog uzrastu i planiranje rasporeda. Istraživanje je provedeno za potrebe znanstvenog projekta Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije, provedenog uz potporu MZOS-a Republike Hrvatske.

aktivne strategije rada; blok sat; pojedinačan sat; konsolidacija pamćenja

nije evidentirano

engleski

Impact of active work strategies in single and block scheduled classes on adaptation of curriculum content

nije evidentirano

active work strategies; block scheduled classes; single scheduled classes; memory consolidation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

38-39.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

1. Dani obrazovnih znanosti Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive : program i sažeci radova /

Zagreb: Institut za društvena istraživanja

Podaci o skupu

1. Dani obrazovnih znanosti

predavanje

25.10.2012-26.10.2012

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano