Performativna glazba – od bruitizma do lesionizma: kolažno o žanru glazbenoga performansa na domaćim primjerima (CROSBI ID 188807)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Marjanić, Suzana
hrvatski
Performativna glazba – od bruitizma do lesionizma: kolažno o žanru glazbenoga performansa na domaćim primjerima
U članku se interpretira glazbeni performans s obzirom na šest načina pristupa izvedbenoj manipulaciji (izvedbenom markiranju): s obzirom na manipulaciju tijelom, kostimografijom, zvučnim objektima/ instalacijama/skulpturama, vizualnom umjetnošću, egzotičnim instrumentima te porukom. I dok se za manipulaciju tijelom kao primjer lesionizma navodi Satan Panonski i Zoran Štajdohar Zoff, za manipulaciju kostimografijom kao primjer uzet je riječki art/postpunk bend Let 3. Nakon pojedinih primjera glazbenih performansa s manipulacijom zvučnim objektima/instalacijama/skulpturama (npr. TIG, Damir Bartol Indoš i njegova Kuća ekstremnoga muzičkoga kazališta – Kugla, Alen i Nenad Sinkauz, glazbeni performans Preparirani pianino Ivana Ladislava Galate u izvedbi Matee Leko iz 2011. godine), razmatra se i glazbeni performans koji nastaje markiranjem vizualnom umjetnošću (npr. slikarstvom, crtežima), a kao primjer navodi se suradnja Daniela Žeželja i Jessice Lurie. Kao primjer glazbenoga performansa koji nastaje manipulacijom tzv. egzotičnim instrumentima opisuje se slučaj glazbenih performansa Dubravka Lapainea kao jednoga od najvećih virtuoza didgeridooa. Kao šesta vrsta glazbenoga performansa izdvajaju se glazbeni performansi koji nastaju manipulacijom poruke – npr. pojedini performansi izvedbenoga kolektiva Schmrtz Teatar (1995.–2000.).
performativna glazba; performans; glazbeni performans
nije evidentirano
engleski
Performative music: from bruitism to lesionism: a pastiche on the genre of musical performance using local examples
U članku se interpretira glazbeni performans s obzirom na šest načina pristupa izvedbenoj manipulaciji (izvedbenom markiranju): s obzirom na manipulaciju tijelom, kostimografijom, zvučnim objektima/ instalacijama/skulpturama, vizualnom umjetnošću, egzotičnim instrumentima te porukom. I dok se za manipulaciju tijelom kao primjer lesionizma navodi Satan Panonski i Zoran Štajdohar Zoff, za manipulaciju kostimografijom kao primjer uzet je riječki art/postpunk bend Let 3. Nakon pojedinih primjera glazbenih performansa s manipulacijom zvučnim objektima/instalacijama/skulpturama (npr. TIG, Damir Bartol Indoš i njegova Kuća ekstremnoga muzičkoga kazališta – Kugla, Alen i Nenad Sinkauz, glazbeni performans Preparirani pianino Ivana Ladislava Galate u izvedbi Matee Leko iz 2011. godine), razmatra se i glazbeni performans koji nastaje markiranjem vizualnom umjetnošću (npr. slikarstvom, crtežima), a kao primjer navodi se suradnja Daniela Žeželja i Jessice Lurie. Kao primjer glazbenoga performansa koji nastaje manipulacijom tzv. egzotičnim instrumentima opisuje se slučaj glazbenih performansa Dubravka Lapainea kao jednoga od najvećih virtuoza didgeridooa. Kao šesta vrsta glazbenoga performansa izdvajaju se glazbeni performansi koji nastaju manipulacijom poruke – npr. pojedini performansi izvedbenoga kolektiva Schmrtz Teatar (1995.–2000.).
performative music; performance art; musical performance
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano