Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Performativna glazba – od bruitizma do lesionizma: kolažno o žanru glazbenoga performansa na domaćim primjerima (CROSBI ID 188807)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Marjanić, Suzana Performative music: from bruitism to lesionism: a pastiche on the genre of musical performance using local examples / Performativna glazba – od bruitizma do lesionizma: kolažno o žanru glazbenoga performansa na domaćim primjerima // Život umjetnosti, 91 (2012), -; 14-29

Podaci o odgovornosti

Marjanić, Suzana

hrvatski

Performativna glazba – od bruitizma do lesionizma: kolažno o žanru glazbenoga performansa na domaćim primjerima

U članku se interpretira glazbeni performans s obzirom na šest načina pristupa izvedbenoj manipulaciji (izvedbenom markiranju): s obzirom na manipulaciju tijelom, kostimografijom, zvučnim objektima/ instalacijama/skulpturama, vizualnom umjetnošću, egzotičnim instrumentima te porukom. I dok se za manipulaciju tijelom kao primjer lesionizma navodi Satan Panonski i Zoran Štajdohar Zoff, za manipulaciju kostimografijom kao primjer uzet je riječki art/postpunk bend Let 3. Nakon pojedinih primjera glazbenih performansa s manipulacijom zvučnim objektima/instalacijama/skulpturama (npr. TIG, Damir Bartol Indoš i njegova Kuća ekstremnoga muzičkoga kazališta – Kugla, Alen i Nenad Sinkauz, glazbeni performans Preparirani pianino Ivana Ladislava Galate u izvedbi Matee Leko iz 2011. godine), razmatra se i glazbeni performans koji nastaje markiranjem vizualnom umjetnošću (npr. slikarstvom, crtežima), a kao primjer navodi se suradnja Daniela Žeželja i Jessice Lurie. Kao primjer glazbenoga performansa koji nastaje manipulacijom tzv. egzotičnim instrumentima opisuje se slučaj glazbenih performansa Dubravka Lapainea kao jednoga od najvećih virtuoza didgeridooa. Kao šesta vrsta glazbenoga performansa izdvajaju se glazbeni performansi koji nastaju manipulacijom poruke – npr. pojedini performansi izvedbenoga kolektiva Schmrtz Teatar (1995.–2000.).

performativna glazba; performans; glazbeni performans

nije evidentirano

engleski

Performative music: from bruitism to lesionism: a pastiche on the genre of musical performance using local examples

U članku se interpretira glazbeni performans s obzirom na šest načina pristupa izvedbenoj manipulaciji (izvedbenom markiranju): s obzirom na manipulaciju tijelom, kostimografijom, zvučnim objektima/ instalacijama/skulpturama, vizualnom umjetnošću, egzotičnim instrumentima te porukom. I dok se za manipulaciju tijelom kao primjer lesionizma navodi Satan Panonski i Zoran Štajdohar Zoff, za manipulaciju kostimografijom kao primjer uzet je riječki art/postpunk bend Let 3. Nakon pojedinih primjera glazbenih performansa s manipulacijom zvučnim objektima/instalacijama/skulpturama (npr. TIG, Damir Bartol Indoš i njegova Kuća ekstremnoga muzičkoga kazališta – Kugla, Alen i Nenad Sinkauz, glazbeni performans Preparirani pianino Ivana Ladislava Galate u izvedbi Matee Leko iz 2011. godine), razmatra se i glazbeni performans koji nastaje markiranjem vizualnom umjetnošću (npr. slikarstvom, crtežima), a kao primjer navodi se suradnja Daniela Žeželja i Jessice Lurie. Kao primjer glazbenoga performansa koji nastaje manipulacijom tzv. egzotičnim instrumentima opisuje se slučaj glazbenih performansa Dubravka Lapainea kao jednoga od najvećih virtuoza didgeridooa. Kao šesta vrsta glazbenoga performansa izdvajaju se glazbeni performansi koji nastaju manipulacijom poruke – npr. pojedini performansi izvedbenoga kolektiva Schmrtz Teatar (1995.–2000.).

performative music; performance art; musical performance

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

91 (-)

2012.

14-29

objavljeno

0514-7794

1849-2207

Povezanost rada

Etnologija i antropologija