Obrazovanje odraslih temeljeno na kompetencijama - kompetencijski pristup i andragoški model poučavanja (CROSBI ID 188780)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Pavkov, Marija ; Živčić, Mile
hrvatski
Obrazovanje odraslih temeljeno na kompetencijama - kompetencijski pristup i andragoški model poučavanja
U Republici Hrvatskoj, kada je obrazovanje odraslih u pitanju, postoji dobra obrazovna infrastruktura temeljena na bogatoj tradiciji andragoške misli i prakse. Takvu je tradiciju bilo potrebno osnažiti novim pristupima utemeljenima na dobrim europskim praksama, ali i reformskim zahvatima u ostalim dijelovima obrazovnog sustava Hrvatske. Tu je ulogu na sebe preuzela, najprije Agencija za obrazovanje odraslih, a nakon njenog ukidanja Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. Iznimno koristan alat u tim nastojanjima bili su projekti financirani iz EU fondova (CARDS i IPA), bilo kao financijska, bilo kao pomoć u obliku europskih stručnjaka za obrazovanje odraslih. Zadnja aktivnost u tom smjeru bila je modernizacija postojeće metodologije izrade programa formalnog obrazovanja odraslih s naglaskom na kompetencije i ishode učenja. Važnu ulogu u kreiranju nove metodologije imala je transparentnost tih programa - u odnosu na nastavnike, polaznike obrazovnih programa i poslodavce. U radu se opisuje koncept obrazovanja odraslih temeljen na kompetencijama koji omogućava da vrijeme koje je potrebno odrasloj osobi u savladavanju i usvajanju kompetencija bude fleksibilno i ovisno o individualnim sposobnostima.
obrazovanje odraslih; kompetencije; ishodi učenja; programi formalnog obrazovanja odraslih
nije evidentirano
engleski
Adult education based on competences - competence-based approach and andragogical teaching model
nije evidentirano
adult education; competences; learning outcomes; programmes of formal adult education
nije evidentirano