Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos samoinducirane ulančane demotiviranosti te emocionalne kompetencije i doživljenog stresa na poslu odgojiteljica (CROSBI ID 188635)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Sindik, Joško Odnos samoinducirane ulančane demotiviranosti te emocionalne kompetencije i doživljenog stresa na poslu odgojiteljica // Pedagoška stvarnost, 58 (2012), 4; 743-763

Podaci o odgovornosti

Sindik, Joško

hrvatski

Odnos samoinducirane ulančane demotiviranosti te emocionalne kompetencije i doživljenog stresa na poslu odgojiteljica

Osnovni cilj ovog istraživanja bio je ispitivanje povezanosti samoinducirane ulančane demotiviranosti odgojiteljica s njihovim doživljenim stresom te emocionalnom kompetencijom. Razmotrili smo i razlike u dimenzijama ova tri koncepta u odnosu na dob, radno iskustvo i razinu obrazovanja sudionica. Sudionice su bile odgojiteljice iz dječjih vrtića u Sesvetama i Zagrebu. Primijenili smo tri psihološka mjerna instrumenta: UEK-15 Upitnik emocionalne inteligencije, vještina i kompetencije, upitnik Samoinducirane ulančane demotivacije (SUD) te Skalu izvora stresa na poslu odgojitelja. Pokazalo se da samoinducirana ulančana demotiviranost odgojiteljica nije statistički značajno povezana niti s jednom od dva koncepta, kao ni dimenzije doživljenog stresa s emocionalnom kompetencijom. Nismo pronašli statistički značajne razlike u odnosu na dimenzije emocionalne kompetencije ili samoinducirane ulančane demotiviranosti, u odnosu na nezavisne varijable: dob, obrazovanje i radno iskustvo. Statistički značajne razlike postoje u području odgojiteljskog stresa (stres uvjetovan radnim uvjetima, stres uvjetovan neposrednim radom s djecom, općeniti doživljaj stresa na poslu), u smjeru većeg prosječnog stresa kod najstarije dobne grupe odgojiteljica, najiskusnijih odgojiteljica i srednjoškolski obrazovanih, u odnosu na najmlađe, najneiskusnije i one koje su završile višu školu.

emocionalna inteligencija; predškolski odgoj; vrste stresa

nije evidentirano

engleski

Relationship of self-induced concatenated demotivation and emotional competencies and perceived stress at preschool teachers work

nije evidentirano

emotional intelligence; preschool education; types of stress

nije evidentirano

Podaci o izdanju

58 (4)

2012.

743-763

objavljeno

0553-4569

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija