Odnos samoinducirane ulančane demotiviranosti te emocionalne kompetencije i doživljenog stresa na poslu odgojiteljica (CROSBI ID 188635)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Sindik, Joško
hrvatski
Odnos samoinducirane ulančane demotiviranosti te emocionalne kompetencije i doživljenog stresa na poslu odgojiteljica
Osnovni cilj ovog istraživanja bio je ispitivanje povezanosti samoinducirane ulančane demotiviranosti odgojiteljica s njihovim doživljenim stresom te emocionalnom kompetencijom. Razmotrili smo i razlike u dimenzijama ova tri koncepta u odnosu na dob, radno iskustvo i razinu obrazovanja sudionica. Sudionice su bile odgojiteljice iz dječjih vrtića u Sesvetama i Zagrebu. Primijenili smo tri psihološka mjerna instrumenta: UEK-15 Upitnik emocionalne inteligencije, vještina i kompetencije, upitnik Samoinducirane ulančane demotivacije (SUD) te Skalu izvora stresa na poslu odgojitelja. Pokazalo se da samoinducirana ulančana demotiviranost odgojiteljica nije statistički značajno povezana niti s jednom od dva koncepta, kao ni dimenzije doživljenog stresa s emocionalnom kompetencijom. Nismo pronašli statistički značajne razlike u odnosu na dimenzije emocionalne kompetencije ili samoinducirane ulančane demotiviranosti, u odnosu na nezavisne varijable: dob, obrazovanje i radno iskustvo. Statistički značajne razlike postoje u području odgojiteljskog stresa (stres uvjetovan radnim uvjetima, stres uvjetovan neposrednim radom s djecom, općeniti doživljaj stresa na poslu), u smjeru većeg prosječnog stresa kod najstarije dobne grupe odgojiteljica, najiskusnijih odgojiteljica i srednjoškolski obrazovanih, u odnosu na najmlađe, najneiskusnije i one koje su završile višu školu.
emocionalna inteligencija; predškolski odgoj; vrste stresa
nije evidentirano
engleski
Relationship of self-induced concatenated demotivation and emotional competencies and perceived stress at preschool teachers work
nije evidentirano
emotional intelligence; preschool education; types of stress
nije evidentirano