Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 608990

Odnos samoinducirane ulančane demotiviranosti te emocionalne kompetencije i doživljenog stresa na poslu odgojiteljica


Sindik, Joško
Odnos samoinducirane ulančane demotiviranosti te emocionalne kompetencije i doživljenog stresa na poslu odgojiteljica // Pedagoška stvarnost, 58 (2012), 4; 743-763 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Odnos samoinducirane ulančane demotiviranosti te emocionalne kompetencije i doživljenog stresa na poslu odgojiteljica
(Relationship of self-induced concatenated demotivation and emotional competencies and perceived stress at preschool teachers work)

Autori
Sindik, Joško

Izvornik
Pedagoška stvarnost (0553-4569) 58 (2012), 4; 743-763

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Emocionalna inteligencija; predškolski odgoj; vrste stresa
(Emotional intelligence; preschool education; types of stress)

Sažetak
Osnovni cilj ovog istraživanja bio je ispitivanje povezanosti samoinducirane ulančane demotiviranosti odgojiteljica s njihovim doživljenim stresom te emocionalnom kompetencijom. Razmotrili smo i razlike u dimenzijama ova tri koncepta u odnosu na dob, radno iskustvo i razinu obrazovanja sudionica. Sudionice su bile odgojiteljice iz dječjih vrtića u Sesvetama i Zagrebu. Primijenili smo tri psihološka mjerna instrumenta: UEK-15 Upitnik emocionalne inteligencije, vještina i kompetencije, upitnik Samoinducirane ulančane demotivacije (SUD) te Skalu izvora stresa na poslu odgojitelja. Pokazalo se da samoinducirana ulančana demotiviranost odgojiteljica nije statistički značajno povezana niti s jednom od dva koncepta, kao ni dimenzije doživljenog stresa s emocionalnom kompetencijom. Nismo pronašli statistički značajne razlike u odnosu na dimenzije emocionalne kompetencije ili samoinducirane ulančane demotiviranosti, u odnosu na nezavisne varijable: dob, obrazovanje i radno iskustvo. Statistički značajne razlike postoje u području odgojiteljskog stresa (stres uvjetovan radnim uvjetima, stres uvjetovan neposrednim radom s djecom, općeniti doživljaj stresa na poslu), u smjeru većeg prosječnog stresa kod najstarije dobne grupe odgojiteljica, najiskusnijih odgojiteljica i srednjoškolski obrazovanih, u odnosu na najmlađe, najneiskusnije i one koje su završile višu školu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Institut za antropologiju

Autor s matičnim brojem:
Joško Sindik, (273042)

Citiraj ovu publikaciju

Sindik, Joško
Odnos samoinducirane ulančane demotiviranosti te emocionalne kompetencije i doživljenog stresa na poslu odgojiteljica // Pedagoška stvarnost, 58 (2012), 4; 743-763 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Sindik, J. (2012) Odnos samoinducirane ulančane demotiviranosti te emocionalne kompetencije i doživljenog stresa na poslu odgojiteljica. Pedagoška stvarnost, 58 (4), 743-763.
@article{article, author = {Sindik, J.}, year = {2012}, pages = {743-763}, keywords = {emotional intelligence, preschool education, types of stress}, journal = {Pedago\v{s}ka stvarnost}, volume = {58}, number = {4}, issn = {0553-4569}, title = {Relationship of self-induced concatenated demotivation and emotional competencies and perceived stress at preschool teachers work}, keyword = {emotional intelligence, preschool education, types of stress} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • SCIndeks