Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 608227

Što znamo o meta-emocijama roditelja: kakve osjećaje i stavove o vlastitim i dječjim emocijama imaju očevi i majke djece predškolske dobi?


Brajša-Žganec, Andreja
Što znamo o meta-emocijama roditelja: kakve osjećaje i stavove o vlastitim i dječjim emocijama imaju očevi i majke djece predškolske dobi? // Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva : knjiga sažetaka / Brajša Žganec, Andreja ; Lopižić, Josip ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Dubrovnik: Hrvatsko psihološko društvo, 2012. str. 79-79 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Što znamo o meta-emocijama roditelja: kakve osjećaje i stavove o vlastitim i dječjim emocijama imaju očevi i majke djece predškolske dobi?
(What do we know about the meta-emotions of parents: what feelings and attitudes about their own and children emotions have fathers and mothers of preschool children?)

Autori
Brajša-Žganec, Andreja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva : knjiga sažetaka / Brajša Žganec, Andreja ; Lopižić, Josip ; Penezić, Zvjezdan - Dubrovnik : Hrvatsko psihološko društvo, 2012, 79-79

ISBN
978-953-55079-1-8

Skup
20. godišnja konferencija hrvatskih psihologa

Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 07.-10.11.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Meta-emocije; očevi; majke; osjećaji; stavovi; djeca predškolske dobi
(Meta-emotion; fathers; mothers; feelings; attitudes; preschool children)

Sažetak
Meta-emocije odnose se na roditeljske osjećaje i mišljenja o njihovim emocijama, roditeljske reakcije na dječje emocije te postupanje s tim emocijama odnosno roditeljske osjećaje o njihovim osjećajima ; mišljenja i emocije o negativnim emocijama. U radu su ispitane dimenzije meta-emocija očeva i majki djece predškolske dobi. Osjećaji, stavovi i ponašanja zasebno očeva i majki prema emocijama tuge i intenzivne ljutnje kao pokazatelji emocionalnog života obitelji. Zanimaju nas majčini i očevi osjećaji prema vlastitim negativnim emocijama, njihovi stavovi prema vlastitim i dječjim emocijama, te majčino i očevo postupanje s dječjim negativnim emocijama. Kako se roditelji nose sa vlastitim emocijama tuge i ljutnje, kakvi su im stavovi prema vlastitim emocijama tuge i ljutnje te prema emocijama tuge i ljutnje njihove djece te kako se ponašaju prema emocijama vlastite djece, uvažavaju li emocije tuge i ljutnje svoje djece. Uz to pokušat će se objasniti uloga roditeljskih meta-emocija za dječji razvoj. U istraživanju je sudjelovalo 506 cjelovitih obitelji djece predškolske dobi prosječne starosti 5 godina i 2 mjeseca (241 dječak i 265 djevojčica). 5% očeva i 6 % majki ima završeno samo osnovnoškolsko obrazovanje, 62% očeva i 57% majki ima završeno srednjoškolsko obrazovanje a 33% očeva i 37% majki ima višu ili visoku stručnu spremu. Roditelji su ispunjavali skale o dimenzijama meta-emocija (osjećaje o vlastitim emocijama tuge i intenzivne ljutnje, o svjesnosti vlastitih i dječjih emocija tuge i intenzivne ljutnje te o postupanju s dječjim emocijama tuge i intenzivne ljutnje) te različite mjere dječje psihosocijalne prilagodbe. Rezultati su pokazali da u cjelovitim obiteljima postoji povezanost između dimenzija meta-emocija oca i majke pri čemu je najveća povezanost između majčine i očeve svjesnosti vlastitih i dječjih emocija tuge i intenzivne ljutnje. Rezultati idu u prilog postojanja određene usklađenosti emocionalnog života obitelji očeva i majki prema vlastitim i dječjim negativnim emocijama tuge i ljutnje. Pri tome veće prepoznavanje osjećaja vlastitih negativnih emocija tuge i intenzivne ljutnje te postupanje s više uvažavanja odnosno bolje upravljanje s dječjim negativnim emocijama tuge i ljutnje imaju majke u odnosu na očeve dok se očevi i majke ne razlikuju u svjesnosti vlastitih i dječjim emocija tuge i intenzivne ljutnje. Nadalje, prezentirat će se povezanost roditeljskih meta emocija s pojedinim mjerama psihosocijalne prilagodbe djece predškolske dobi. Rezultati su razmatrani u smjeru uloge i važnosti dimenzija roditeljskih meta-emocija i emocionalnog života obitelji za razvoj djeteta u predškolsko doba u smjeru kako nam znanja o emocionalnom životu obitelji odnosno dimenzijama meta-emocija mogu pomoći u odgoju djeteta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Zora Raboteg-Šarić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Andreja Brajša-Žganec, (185362)