Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj konfiguracije terena i hidrografskih prilika na ekonomsku opravdanost izgradnje optimalne mreže šumskih prometnica (CROSBI ID 188420)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Pičman, Dragutin. Utjecaj konfiguracije terena i hidrografskih prilika na ekonomsku opravdanost izgradnje optimalne mreže šumskih prometnica // Glasnik za šumske pokuse, 31 (1994), 231-316

Podaci o odgovornosti

Pičman, Dragutin.

hrvatski

Utjecaj konfiguracije terena i hidrografskih prilika na ekonomsku opravdanost izgradnje optimalne mreže šumskih prometnica

Prostorni raspored šumskih cesta u izravnoj je vezi s konfiguracijom terena (reljefom), geološkom podlogom, klimatskim prilikama i dr. Na optimalnu otvorenost šuma izgrađenim šumskim prometnicama (cestama i vlakama) od terenskih prilika najizravniji utjecaj ima nagib terena. Šumske ceste imaju utjecaj na otvorenost šuma do poprečnog nagiba terena od 40%, a preko tog nagiba taj utjecaj imaju traktorske vlake i ostali transportni sustavi. Srednja udaljenost privlačenja, troškovi privlačenja, troškovi gradnje i održavanja šumskih cesta ulazni su podaci za obračun ekonomske opravdanosti izgradnje šumskih prometnica. Primjenom digitalnih modela terena (DTM) izrađenih pomoću osobnih računala, a na osnovi šumskogospodarskih karata cijeli postupak obrade i izračunavanja postaje jednostavniji, točniji i brz. Osobna računala omogućavaju izradu nekoliko inačica uz najmanje greške, uz najmanji utrošak vremena, te omogućavaju simuliranje stvarnog stanja na nekoj šumskoj površini. Određena količina tzv. magistralnih traktorskih vlaka (uzdužni nagib 8 do 12%) predstavlja mogućnost izgradnje vrlo jeftinih šumskih cesta i na taj način mogu opravdati gradnju s obzirom na ekonomsko gledište i potrebom za povećanje otvorenosti šuma, približavajući se optimalnoj.

šumske ceste; traktorske vlake; srednja udaljenost privlačenja; optimalna otvorenost; konfiguracija terena; digitalni model terena (DTM)

nije evidentirano

engleski

(Economic reasons for building the optimal network of forest roads as influenced by the terrain configuration and hydrographic conditions)

nije evidentirano

(forest roads; skid trails; mean skidding distance; optimal accessibility; terrain; the digital terrain model (DTM))

nije evidentirano

Podaci o izdanju

31

1994.

231-316

objavljeno

0352-3861

Povezanost rada

Šumarstvo