Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Holističko shvaćanje obrazovanja (CROSBI ID 90911)

Prilog u časopisu | stručni rad

Bratanić, Marija Holističko shvaćanje obrazovanja // Forum (Zagreb), LXXII (1999), 1-3; 712-722-x

Podaci o odgovornosti

Bratanić, Marija

hrvatski

Holističko shvaćanje obrazovanja

Holistički pristup obrazovanju očituje se u shvaćanju tog pojma znatno šire, obuhvaćajući njime i sadržaj pojma odgoja. Obrazovanje je jedinstveni individualizirani proces razvoja pojedinca, a istodobno i proces izgradnje društvenog suodnošenja. Obrazovanje je način ostvarenja osobnog razvitka i izgradnje odnosa između pojedinaca, skupina i naroda. Cilj obrazovanja je integrirani pojedinac, koji će svojim radom i životom doprinijeti etičko-kulturnom, znanstveno-tehnološkom i gospodarsko-socijalnom napretku zajednice i društva u cjelini, prema svojim mogućnostima, sposobnostima i ostvarenjima. Posebno je tako tretiran pojam obrazovanja važan za visokoškolsku nastavu i sveučilišni studij. Obrazovanje, holistički gledano s aspekta nastave i studija kao učenje i poučavanje, interakcijsko je komunikacijski proces koji se odvija u polju međuosobnih odnosa. Odnosi uspostavljeni između nastavnika i učenika, profesora i studenata od primarne su važnosti za kvalitetu interakcijskih i komunikacijskih procesa u nastavi i studiju uopće. Međuljudski odnos plodno je tlo za rast i razvoj njihovih ličnosti, a ne samo za usvajanje znanja i intelektualnih postignuća. Obrazovanje je ključ rješenja napetosti s kojima dočekujemo treći milenij. Posebno je to važno za visokoškolsku nastavu koja mora respektirati jedinstvenost svakog pojedinca kao ljudskog bića. Glavna zadaća obrazovanja za 21. stoljeće, naročito na visokoškolskoj razini, treba biti puni procvat ljudskog bića osposobljenog da na fleksibilan i adekvatan način odgovori napetostima i izazovima budućnosti.

obrazovanje; holizam

nije evidentirano

engleski

Holistic comprehension of the education

nije evidentirano

education; comprehension; holism

nije evidentirano

Podaci o izdanju

LXXII (1-3)

1999.

712-722-x

objavljeno

0015-8445

Povezanost rada

Pedagogija