Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 607461

Kognitivne i kauzalne mape u vizualizaciji znanja


Juričić Devčić, Marija; Mrkonjić, Ivan; Topolovec, Velimir
Kognitivne i kauzalne mape u vizualizaciji znanja // Book of Abstracts: Education in the Modern European Environment - EMEE 2012 / Šimović, Vladimir ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Kognitivne i kauzalne mape u vizualizaciji znanja
(Cognitive and causal maps in knowledge visualization)

Autori
Juričić Devčić, Marija ; Mrkonjić, Ivan ; Topolovec, Velimir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Book of Abstracts: Education in the Modern European Environment - EMEE 2012 / Šimović, Vladimir ; Bežen, Ante - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012

ISBN
978-953-7210-55-7

Skup
Education in the Modern European Environment - EMEE 2012

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 17-18.09.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Kognitivne mape ; neusmjereni grafovi ; usmjereni grafovi ; kauzalne mape ; primjene
(Cognitive maps ; undirected graphs ; directed graphs ; causal maps ; applications)

Sažetak
U ovom radu razmatramo kognitivne i kauzalne mape u vizualizaciji znanja. Nakon taksonomije kognitivnih mapa kroz podjelu na neusmjerene i usmjerene grafove, dajemo definiciju i obilježja kognitivnih i kauzalnih mapa i navodimo oblike u kojima se one upotrebljavaju. Kauzalne mape su u osnovi usmjerene kognitivne mape i prvenstveno omogućavaju bolje razumijevanje teme, a kako one prikazuju uzročno-posljedične veze, također pomažu i u upravljanju sustavima i istraživanju posljedica nekih djelovanja. Ako se primjenjuju u grupi, pomažu u izgrađivanju zajedničkog jezika u pregovaranju i traženju konsenzusa. Upotrebljavaju se najviše u strateškim i upravljačkim poslovima i istraživanjima. Također imaju primjenu u upravljanju proizvodom (product management) i upravljanju operacijama (operations management). Navodimo primjere uporabe kognitivnih i kauzalnih mapa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1699 - Analitički model praćenja novih obrazovnih tehnologija u cjeloživotnom učenju (Vladimir Šimović, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb