Prognoziranje prodaje u hrvatskim javnim poduzećima (CROSBI ID 375914)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Špigelski, Anita
Čižmešija, Mirjana
hrvatski
Prognoziranje prodaje u hrvatskim javnim poduzećima
Istraživanje koje je provedeno na 90% hrvatskih javnih poduzeća pokazalo je razvijenu svijest menadžera tih poduzeća o mogućnosti povećanja uspješnosti i profitabilnosti poslovanja sustavnom uporabom kvalitativnih i kvantitativnih metoda prognoziranja prodaje (šezdeset i tri posto anketiranih). Istraživanje je pokazalo da su kvantitativne metode prognoziranja prodaje još uvijek nedovoljno prisutne u prognoziranju prodaje hrvatskih javnih poduzeća. Samo je dvadeset i šest posto javnih poduzeća izjavilo da se služi razvijenim prognostičkim sustavom temeljenim na kvantitativnom pristupu prognoziranju. Pored navedenoga, istraživan je stupanj primijenjenosti konjunkturnih testova i testova potrošača kao relativno nove metode, u prognoziranju prodaje hrvatskih javnih poduzeća. Osamdeset i četiri posto anketiranih hrvatskih javnih poduzeća ne koristi rezultate ovih istraživanja, a veliki broji njih nije uopće upoznat s postojanjem istih iako su ona vrlo cijenjeni izvor informacija u zemljama EU, a u Hrvatskoj se kontinuirano provode od 1995. godine. Iznimno značajan rezultat empirijskog istraživanja je da se pokazateljima konjunkturne klime ispravno predviđa (u velikom broju slučajeva) promjena smjera kretanja pokazatelja uspješnosti poslovanja s nekoliko tromjesečja unaprijed. Ispitana je efikasnosti prognoziranja prodaje u HŽ Holdingu i ustanovljeno da se s jednim tromjesečjem unaprijed može uspješno predvidjeti smjer promjene broja prevezenih putnika u željezničkom prometu na temelju promjene pokazatelja konjunkturne klime u prerađivačkoj industriji. Rezultati istraživanja prezentirani u ovom znanstvenom radu su doprinos mogućem poboljšanju prognostičkog sustava hrvatskih javnih poduzeća jer ukazuju na korist koju ta poduzeća mogu ostvariti uvođenjem novih, nedovoljno primjenjivanih, a vrlo značajnih pokazatelja konjunkturnih istraživanja.
Javna poduzeća; Prognoziranje prodaje; Konjunkturni testovi
nije evidentirano
engleski
Sales forecasting in Croatian public enterprises
nije evidentirano
public enterprises; sales forecasting; business survey
nije evidentirano
Podaci o izdanju
137
16.10.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb