Nova paradigma izobrazbe učitelja (CROSBI ID 478673)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bratanić, Marija
hrvatski
Nova paradigma izobrazbe učitelja
Učitelj je bitan i nezaobilazan čimbenik u daljnjem razvoju odgoja i izobrazbe. Tu premisu prihvaćam kao polazište i kao jedan od pedagoških aksioma. Učiteljeva se uloga mijenjala u povijesti. Danas ta uloga, kao i ranije, ovisi o socijalnom, gospodarskom i tehnološkom razvoju. Moderna tehnologija, naročito danas, stavlja učitelja kao i izbobrazbu učitelja pred nove izazove. Kvaliteta sustava odgoja i obrazovanja ovisi o kvaliteti izobrazbe učitelja. Potrudila sam se da analiziram iskustvo u kolegiju pedagogije sa studentima budućim učiteljima predmetne nastave. Izobrazbu učitelja promatrala sam s pozicije nove holističke paradigme. U ovom sam radu izdvojila jedan segment uspostavljanje sklada i suradnje u grupi studenata. Koristila sam rezultate testa spoznajnih stilova da objasnim proces usklađivanja u studentskoj grupi treće godine studija. Povratne informacije studenata otkrivaju čimbenike koji utječu na sklad i suradnju između studenata i nastavnika kao i važnost procesa usklađivanja za uspjeh i uzajamno zadovoljstvo u nastavi i odgoju. Nova holistička paradigma motivira nas da redefiniramo i reorganiziramo sistem osposobljavanja i unapređivanja razrednih i predmetnih učitelja.. Suvremeni sadržaji i aktivne metode, potkrijepljeni znanjem o nastavi, mogu pomoći učitelju da postane svjesniji sebe i svoje uloge u izobrazbi i odgoju uopće.
paradigma; učitelj; izobrazba
nije evidentirano
engleski
New paradigm of teachers education
nije evidentirano
paradigm; education; teacher
nije evidentirano
Podaci o prilogu
252-257-x.
2000.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Didaktični in metodični vidiki nadaljnjega razvoja izobraževanja
Kramar, Martin
Maribor: Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096