Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 607052

Antropološki status učenika primarnog obrazovanja u Zagrebu i Dubrovniku


Skaramuca, Edita
Antropološki status učenika primarnog obrazovanja u Zagrebu i Dubrovniku 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


Naslov
Antropološki status učenika primarnog obrazovanja u Zagrebu i Dubrovniku
(Anthropological status of primary school pupils in Zagreb and Dubrovnik)

Autori
Skaramuca, Edita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
09.10

Godina
2012

Stranica
46

Mentor
Prskalo, Ivan

Ključne riječi
Tjelesna aktivnost; antropološke karakteristike; transverzalno istraživanje
(Physical activity; anthropological characteristics; transversal research)

Sažetak
Tjelesna aktivnost i kretanje je, iako jedna od prirodnih potreba čovjeka, često zanemarena. Svaki čovjek ima svoj antropološke karakteristike koji se može i treba mijenjati kroz tjelesnu aktivnost. Problem i cilj ovog diplomskog rada je vidljiv u samom naslovu, a to je usporediti antropološki status učenika iz Zagreba i Dubrovnika. Temeljitim istraživanjem su dobiveni rezultati antropoloških mjerenja u navedenim gradovima. Da bi bilo moguće usporediti dobivene rezultate, važno je poznavati osnovne kineziološke pojmove te proučavanjem navedenih ući u dublju analizu rezultata. Iz tog razloga, u radu se nalaze informacije o pozitivnom utjecaju tjelesne aktivnosti na zdravlje, rast, sazrijevanje i razvoj, detaljan opis antropoloških obilježja te definicija cilja i problema istraživanja. Teoretski dio rada je koncipiran kao uvod u rezultate istraživanja i kao supstrat za analizu dobivenih rezultata, koji su predstavljeni u istraživačkom dijelu rada te su popraćeni slikama i tablicama. Pri prikupljanju osnovnih podataka korištena je navedena literatura, a pri analizi rezultata korišten je program Statistica. Kroz rad je nebrojeno puta naglašavana važnost tjelesne aktivnosti, naročito u mlađoj školskoj dobi, jer kako Mišigoj-Duraković (1999, str. 294) kaže: „... može se ustvrditi da je tjelesno vježbanje, odnosno tjelesna i zdravstvena kultura u cijelosti u službi zdravlja djece, učenika i mladeži. Ako se uz to složimo da je upravo tjelesno vježbanje, uz primjereni način života, pravilnu prehranu i osobnu odgovornost, jedan od osnovnih čimbenika zdravog življenja, da zdrav način života istodobno predstavlja temeljni uvjet za kvalitetan život, onda valja poduzeti sve u susret čuvanju i unapređivanju zdravlja najmlađih i mladih, uključujući i mogući doprinos tjelesne i zdravstvene kulture.“

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb