Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

"Brže bolje u formu!" - mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela (CROSBI ID 188258)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Zeman, Zdenko ; Geiger Zeman, Marija "Brže bolje u formu!" - mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela // Metodički ogledi, 19 (2012), 1; 59-75

Podaci o odgovornosti

Zeman, Zdenko ; Geiger Zeman, Marija

hrvatski

"Brže bolje u formu!" - mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela

Rad propituje transformacije i multiplikacije ideja, koncepcija i predodžbi muževnosti nastalih u kontekstu (konzumerističkog) mita o muškoj ljepoti. Naime, u skladu s predviđanjima Naomi Wolf, inicijacija u mitologiju ljepote i vječne mladosti posljednjih desetljeća više nije rezervirana samo za žene. Uz feminizam, svjetske ratove, promjene u svijetu rada, afirmaciju gay pokreta, snažan utjecaj na krizu hegemonijskog maskuliniteta i općenito na promjene u konstruiranju muževnosti imaju nastanak i uspon konzumerističkog društva. Konzumerizam je komodificirao muževnost. Krajem 1980-ih muškarci postaju komercijalna meta, pri čemu je dovedena u pitanje patrijarhalna dualistička matrica koja razlikuje „maskuline” i „feminine” kulturne prakse, odnosno proizvodnju tretira kao mušku, a potrošnju kao žensku aktivnost. Konzumeristička kultura (uspješno i profitabilno) manipulira slikama „discipliniranih tijela“, koja su „savršeno“ oblikovana podvrgavanjem permanentnim režimima vježbe, reducirane prehrane, medikalizacije, estetskih intervencija i, općenito, naglašene brige za (vlastito) tijelo. U radu se recentne predodžbe muževnosti ilustriraju predodžbama muževnosti prezentiranim u globalno poznatom i popularnom magazinu za muškarce Men´s Health.

tradicionalna (hegemonijska) muževnost; alternativne muževnosti; tijelo; discipliniranje; komodifikacija; konzumerizam; komercijalizacija

Rad je prezentiran na skupu "11. Lošinjski dani bioetike", održanom od 13.-16.05.2011., Mali Lošinj, Hrvatsja ; objavljen u Knjizi sažetaka ; Hrvoje Jurić (ur.) ; Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo ; str. 117-118.

engleski

"Get into shape at full speed!" - beauty mythology, commercialisation and body discipline

nije evidentirano

traditional (hegemonic) masculinity; alternative masculinities; body; discipline; commodification; consumerism; commercialisation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

19 (1)

2012.

59-75

objavljeno

0353-765X

Povezanost rada

Sociologija

Poveznice