"Brže bolje u formu!" - mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela (CROSBI ID 188258)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Zeman, Zdenko ; Geiger Zeman, Marija
hrvatski
"Brže bolje u formu!" - mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela
Rad propituje transformacije i multiplikacije ideja, koncepcija i predodžbi muževnosti nastalih u kontekstu (konzumerističkog) mita o muškoj ljepoti. Naime, u skladu s predviđanjima Naomi Wolf, inicijacija u mitologiju ljepote i vječne mladosti posljednjih desetljeća više nije rezervirana samo za žene. Uz feminizam, svjetske ratove, promjene u svijetu rada, afirmaciju gay pokreta, snažan utjecaj na krizu hegemonijskog maskuliniteta i općenito na promjene u konstruiranju muževnosti imaju nastanak i uspon konzumerističkog društva. Konzumerizam je komodificirao muževnost. Krajem 1980-ih muškarci postaju komercijalna meta, pri čemu je dovedena u pitanje patrijarhalna dualistička matrica koja razlikuje „maskuline” i „feminine” kulturne prakse, odnosno proizvodnju tretira kao mušku, a potrošnju kao žensku aktivnost. Konzumeristička kultura (uspješno i profitabilno) manipulira slikama „discipliniranih tijela“, koja su „savršeno“ oblikovana podvrgavanjem permanentnim režimima vježbe, reducirane prehrane, medikalizacije, estetskih intervencija i, općenito, naglašene brige za (vlastito) tijelo. U radu se recentne predodžbe muževnosti ilustriraju predodžbama muževnosti prezentiranim u globalno poznatom i popularnom magazinu za muškarce Men´s Health.
tradicionalna (hegemonijska) muževnost; alternativne muževnosti; tijelo; discipliniranje; komodifikacija; konzumerizam; komercijalizacija
Rad je prezentiran na skupu "11. Lošinjski dani bioetike", održanom od 13.-16.05.2011., Mali Lošinj, Hrvatsja ; objavljen u Knjizi sažetaka ; Hrvoje Jurić (ur.) ; Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo ; str. 117-118.
engleski
"Get into shape at full speed!" - beauty mythology, commercialisation and body discipline
nije evidentirano
traditional (hegemonic) masculinity; alternative masculinities; body; discipline; commodification; consumerism; commercialisation
nije evidentirano