Suradnja učitelja i učenika pretpostavka uspješnosti (CROSBI ID 478664)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bratanić, Marija
hrvatski
Suradnja učitelja i učenika pretpostavka uspješnosti
U radu se polazi od pretpostavke da je suradnja između učitelja i učenika jedan od važnih uvjeta uspješnosti u nastavi. Ostvarivanje suradnje i osposobljavanje učenika za suradnju više je vezano uz tzv. interpersonalnu kompetenciju učitelja, koja s njegovom stručnom kompetencijom čini jedinstvenu cjelinu. S obzirom da je u dosadašnjem sustavu osposobljavanja budućih učitelja kompetencija, vezana za uspostavljanje odnosa i ostvarivanje suradnje, bila zapostavljena i neadekvatno tretirana, posljedice se osjećaju u našim školama u kojima dominira prisila i unilateralna kontrola učitelja nad učenikom. Za promjenu takvog stanja u prvom je redu odgovoran sustav osposobljavanja i usavršavanja učitelja, a rješenje tog problema zahtjeva interdisciplinarni i multidisciplinarni pristup, kao i suradnju među kompetentnim stručnjacima uključenih u to polje društveno odgovorne djelatnosti. Student-budući nastavnik za vrijeme svog studija mora usvojiti znanja, razviti sposobnosti, umijeća i osobine ličnosti vezane uz njegovu stručnu ali i pedagoško-psihološku, didaktičko-metodičku i intrepersonalnu kompetentnost. On, na osnovi svojih iskustava i doživljaja u nastavi, mora upoznati različite modele i primjere uspostavljanja interakcije, odnosa i suradnje kao smjernica za njegovo buduće djelovanje. Najnovija istraživanja o uspostavljanju suradnje, a o tome imamo iskaze studenata, daju vrlo optimističke rezultate.
suradnja; učitelj; učenik; uspješnost
nije evidentirano
engleski
The cooperation among the teacher and students the presumption of sucessfulness
nije evidentirano
cooperation; teacher; student; sucessfulness
nije evidentirano
Podaci o prilogu
135-144-x.
2000.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu
Matijević, Milan
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Podaci o skupu
Dani Učiteljske akademije u Zagrebu
pozvano predavanje
02.10.2000-05.10.2000
Zagreb, Hrvatska