Od škole prisile prema školi suradnje (CROSBI ID 478653)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bratanić, Marija
hrvatski
Od škole prisile prema školi suradnje
Od prisile do suradnje dug je i trnovit put, ali nužno potreban želimo li ostvariti uspješnost i unijeti promjene koje će oživjeti naš školski sustav. U osposobljavanju studenata budućih učitelja potrebno je stručnu i pedagošku kompetentnost podjednako tretirati. Naglasak je potrebno staviti na osposobljavanje učitelja za dvosmjernu komunikaciju (dijalog) u nastavi, respektiranje mišljenja učenika, uspostavljanje povjerenja i otvorenosti kao preduvjeta suradnje, jednom riječju za humaniji pristup učeniku i nastavi. Školu prisile potrebno je pretvoriti u školu suradnje. Unilaterarnu kontrolu potrebno je zamijeniti bilaterarnom, a to može samo stručno i pedagoški kompetentan učitelj. Na širem planu gledano, nemoguće je ostvariti veće i značajnije pomake u nastavnoj praksi, ako se oni ne ostvare u studiju i izobrazbi nastavnika. Za to je potreban interdisciplinarni pristup u rješavanju problema, koji nužno traži suradnju kompetentnih stručnjaka, koji rade na istom poslu i međusobno se poštuju i uvažavaju. Ostvari li se suradnja među njima, kao i između pojedinog nastavnika i studenata, možemo očekivati boljitak hrvatskog školstva. Sadašnji trenutak jedinstvena je prilika da u praksi provjerimo pretpostavku o suradnji kao bitnom preduvjetu uspješnosti.
škola; prisila; suradnja
nije evidentirano
engleski
From school with coercion to school with cooperation
nije evidentirano
school; coercion; cooperation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Podanašnjenje hrvatskoga školstva - aktualni zadatak životnog trenutka
predavanje
20.10.2000-21.10.2000
Križevci, Hrvatska