Jezični bonton u osnovnoškolskoj nastavi (CROSBI ID 592701)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Smajić, Dubravka ; Jurić, Monika
hrvatski
Jezični bonton u osnovnoškolskoj nastavi
Jedno od područja ljudskoga djelovanja u kojem se jezik ostvaruje jest jezično-odgojno područje, što se odnosi na institucionalno poučavanje jezika u odgojno-obrazovnim ustanovama. Pritom je učiteljeva jezična uloga presudna u razvijanju govornoga izraza i cjelokupne jezične kulture mlađih naraštaja. Da bi učiteljevo jezično djelovanje u stvarnim nastavnim okolnostima bilo odgovarajuće i primjereno, zahtijeva se neprekidna težnja za profesionalnim jezičnim usavršavanjem te sustavno napredovanje u tom smislu. Što je veći učiteljev trud u podizanju vlastite jezične kulture, odnosno u usavršavanju osobne komunikacijske kompetencije, to će ga i učenik spremnije u tom slijediti. Jedan od načina na koji se podiže razina učeničke jezične kulture i razvija njegova komunikacijska kompetencija jest usvajanje i poštivanje pravila jezičnoga bontona. Jezični je bonton skup pravila lijepoga i uljudbenoga govornoga ophođenja. On se velikim dijelom ostvaruje u odgojno-obrazovnom procesu, i to prije svega i ponajviše u nastavi Hrvatskoga jezika. Sadržaji jezičnoga bontona u nastavnom programu iz Hrvatskoga jezika za osnovnu školu prisutni su neposredno i posredno. U mlađoj školskoj dobi jezični se bonton neposredno javlja, između ostaloga, u nastavnoj temi slušanje sugovornika i govorenje u telefonskom razgovoru, jer se kao obrazovno postignuće navodi da učenici trebaju naučiti „uljudno razgovarati i slušati sugovornika u telefonskome razgovoru“. Svrha je rada pokazati kako učitelj može u zadanu nastavnu temu ugraditi i dodatne sadržaje jezičnoga bontona. Daje se prikaz aktivnosti kojima se to postiže na satu obrade nastavne teme telefonski razgovor.
jezični bonton; nastava Hrvatskoga jezika; jezična komunikacija; jezična kompetencija; mlađa školska dob.
nije evidentirano
engleski
LANGUAGE ETIQUETTE IN PRIMARY SCHOOL
Jedno od područja ljudskoga djelovanja u kojem se jezik ostvaruje jest jezično-odgojno područje, što se odnosi na institucionalno poučavanje jezika u odgojno-obrazovnim ustanovama. Pritom je učiteljeva jezična uloga presudna u razvijanju govornoga izraza i cjelokupne jezične kulture mlađih naraštaja. Da bi učiteljevo jezično djelovanje u stvarnim nastavnim okolnostima bilo odgovarajuće i primjereno, zahtijeva se neprekidna težnja za profesionalnim jezičnim usavršavanjem te sustavno napredovanje u tom smislu. Što je veći učiteljev trud u podizanju vlastite jezične kulture, odnosno u usavršavanju osobne komunikacijske kompetencije, to će ga i učenik spremnije u tom slijediti. Jedan od načina na koji se podiže razina učeničke jezične kulture i razvija njegova komunikacijska kompetencija jest usvajanje i poštivanje pravila jezičnoga bontona. Jezični je bonton skup pravila lijepoga i uljudbenoga govornoga ophođenja. On se velikim dijelom ostvaruje u odgojno-obrazovnom procesu, i to prije svega i ponajviše u nastavi Hrvatskoga jezika. Sadržaji jezičnoga bontona u nastavnom programu iz Hrvatskoga jezika za osnovnu školu prisutni su neposredno i posredno. U mlađoj školskoj dobi jezični se bonton neposredno javlja, između ostaloga, u nastavnoj temi slušanje sugovornika i govorenje u telefonskom razgovoru, jer se kao obrazovno postignuće navodi da učenici trebaju naučiti „uljudno razgovarati i slušati sugovornika u telefonskome razgovoru“. Svrha je rada pokazati kako učitelj može u zadanu nastavnu temu ugraditi i dodatne sadržaje jezičnoga bontona. Daje se prikaz aktivnosti kojima se to postiže na satu obrade nastavne teme telefonski razgovor.
language etiquette; Croatian language teaching; spoken communication; language competence; younger primary school pupils
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
86-86.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Didaktički izazovi = Didactic challenges : međunarodna znanstvena konferencija, Slavonski Brod, Croatia, 24.-25. svibnja 2012. = international scientific conference, Slavonski Brod, Croatia, May 24-25, 2012.
Peko, Anđelka
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-6965-29-8
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096