Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Jezični bonton u osnovnoškolskoj nastavi (CROSBI ID 592701)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Smajić, Dubravka ; Jurić, Monika Jezični bonton u osnovnoškolskoj nastavi / LANGUAGE ETIQUETTE IN PRIMARY SCHOOL // Didaktički izazovi = Didactic challenges : međunarodna znanstvena konferencija, Slavonski Brod, Croatia, 24.-25. svibnja 2012. = international scientific conference, Slavonski Brod, Croatia, May 24-25, 2012. / Peko, Anđelka (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 86-86

Podaci o odgovornosti

Smajić, Dubravka ; Jurić, Monika

hrvatski

Jezični bonton u osnovnoškolskoj nastavi

Jedno od područja ljudskoga djelovanja u kojem se jezik ostvaruje jest jezično-odgojno područje, što se odnosi na institucionalno poučavanje jezika u odgojno-obrazovnim ustanovama. Pritom je učiteljeva jezična uloga presudna u razvijanju govornoga izraza i cjelokupne jezične kulture mlađih naraštaja. Da bi učiteljevo jezično djelovanje u stvarnim nastavnim okolnostima bilo odgovarajuće i primjereno, zahtijeva se neprekidna težnja za profesionalnim jezičnim usavršavanjem te sustavno napredovanje u tom smislu. Što je veći učiteljev trud u podizanju vlastite jezične kulture, odnosno u usavršavanju osobne komunikacijske kompetencije, to će ga i učenik spremnije u tom slijediti. Jedan od načina na koji se podiže razina učeničke jezične kulture i razvija njegova komunikacijska kompetencija jest usvajanje i poštivanje pravila jezičnoga bontona. Jezični je bonton skup pravila lijepoga i uljudbenoga govornoga ophođenja. On se velikim dijelom ostvaruje u odgojno-obrazovnom procesu, i to prije svega i ponajviše u nastavi Hrvatskoga jezika. Sadržaji jezičnoga bontona u nastavnom programu iz Hrvatskoga jezika za osnovnu školu prisutni su neposredno i posredno. U mlađoj školskoj dobi jezični se bonton neposredno javlja, između ostaloga, u nastavnoj temi slušanje sugovornika i govorenje u telefonskom razgovoru, jer se kao obrazovno postignuće navodi da učenici trebaju naučiti „uljudno razgovarati i slušati sugovornika u telefonskome razgovoru“. Svrha je rada pokazati kako učitelj može u zadanu nastavnu temu ugraditi i dodatne sadržaje jezičnoga bontona. Daje se prikaz aktivnosti kojima se to postiže na satu obrade nastavne teme telefonski razgovor.

jezični bonton; nastava Hrvatskoga jezika; jezična komunikacija; jezična kompetencija; mlađa školska dob.

nije evidentirano

engleski

LANGUAGE ETIQUETTE IN PRIMARY SCHOOL

Jedno od područja ljudskoga djelovanja u kojem se jezik ostvaruje jest jezično-odgojno područje, što se odnosi na institucionalno poučavanje jezika u odgojno-obrazovnim ustanovama. Pritom je učiteljeva jezična uloga presudna u razvijanju govornoga izraza i cjelokupne jezične kulture mlađih naraštaja. Da bi učiteljevo jezično djelovanje u stvarnim nastavnim okolnostima bilo odgovarajuće i primjereno, zahtijeva se neprekidna težnja za profesionalnim jezičnim usavršavanjem te sustavno napredovanje u tom smislu. Što je veći učiteljev trud u podizanju vlastite jezične kulture, odnosno u usavršavanju osobne komunikacijske kompetencije, to će ga i učenik spremnije u tom slijediti. Jedan od načina na koji se podiže razina učeničke jezične kulture i razvija njegova komunikacijska kompetencija jest usvajanje i poštivanje pravila jezičnoga bontona. Jezični je bonton skup pravila lijepoga i uljudbenoga govornoga ophođenja. On se velikim dijelom ostvaruje u odgojno-obrazovnom procesu, i to prije svega i ponajviše u nastavi Hrvatskoga jezika. Sadržaji jezičnoga bontona u nastavnom programu iz Hrvatskoga jezika za osnovnu školu prisutni su neposredno i posredno. U mlađoj školskoj dobi jezični se bonton neposredno javlja, između ostaloga, u nastavnoj temi slušanje sugovornika i govorenje u telefonskom razgovoru, jer se kao obrazovno postignuće navodi da učenici trebaju naučiti „uljudno razgovarati i slušati sugovornika u telefonskome razgovoru“. Svrha je rada pokazati kako učitelj može u zadanu nastavnu temu ugraditi i dodatne sadržaje jezičnoga bontona. Daje se prikaz aktivnosti kojima se to postiže na satu obrade nastavne teme telefonski razgovor.

language etiquette; Croatian language teaching; spoken communication; language competence; younger primary school pupils

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

86-86.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Didaktički izazovi = Didactic challenges : međunarodna znanstvena konferencija, Slavonski Brod, Croatia, 24.-25. svibnja 2012. = international scientific conference, Slavonski Brod, Croatia, May 24-25, 2012.

Peko, Anđelka

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-6965-29-8

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija