Holistički pristup humanim i odgojnim vrednotama (CROSBI ID 25927)
Prilog u knjizi | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Bratanić, Marija
hrvatski
Holistički pristup humanim i odgojnim vrednotama
Odgoj je složeni fenomen društvene stvarnosti. Odvija se interaktivno u polju međusobnog odnosa sudionika. U okviru nastave, odgoj i obrazovanje nisu zasebni entiteti, nego podsustavi složenijeg sustava koji funkcionira u njihovoj međusobnoj povezanosti i međuzavisnosti, pri čemu su važni procesi i odnosi. Nastavnik poučava. Učenik uči. Procesi se odvijaju interaktivno, stoga moraju biti recipročni i reverzibilni. U tim procesima usvaja se znanje koje se podvrgava vrednovaju. Holistički pristup vrednotama otkrio nam je ulogu osjećaja u složenom procesu vrednovanja koji se odvija vrlo često slučano i usputno uz opažanje i stjecanje znanja, bez osvještavanja te nema veću odgojnu ni humanu ulogu. Škola, još uvijek, sa svojom odgojno-obrazovnom djelatnošću počiva na temeljima mehanicističke paradigme kao i sam proces osposobljavanja nastavnika. Na staroj paradigmi, još uvijek, počiva i znanost o odgoju. Tradicionalna paradigma ne može na zadovoljavajući način objasniti vrednote u procesu odgoja i učenja te dati zadovoljavajuće odgovore na pitanja koja nas interesiraju. Nalazimo se pred izazovom: mijenjati paradigmu i učiniti pomak ili držati se stare paradigme i tapkati u mjestu. Na nama je da prihvatimo izazov! Holistički pristup vrednotama pokušaj je da se odgovori tom izazovu. Pitanje humanih i odgojnih vrednota veoma je složeno i traži novi pristup u razmišljanjima, proučavanjima i istraživanjima.
vrednote, pristup holistički
nije evidentirano
engleski
Holistic approach to humane and educative values
nije evidentirano
values, holistic approach
nije evidentirano
Podaci o prilogu
107-122-x.
objavljeno
Podaci o knjizi
: Hrvatska i održivi razvitak
Macan, Trpimir
Zagreb: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja Republike Hrvatske
1999.
953-6772-00-0