Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Holistički pristup humanim i odgojnim vrednotama (CROSBI ID 25927)

Prilog u knjizi | stručni rad

Bratanić, Marija Holistički pristup humanim i odgojnim vrednotama // : Hrvatska i održivi razvitak / Macan, Trpimir (ur.). Zagreb: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja Republike Hrvatske, 1999. str. 107-122-x

Podaci o odgovornosti

Bratanić, Marija

hrvatski

Holistički pristup humanim i odgojnim vrednotama

Odgoj je složeni fenomen društvene stvarnosti. Odvija se interaktivno u polju međusobnog odnosa sudionika. U okviru nastave, odgoj i obrazovanje nisu zasebni entiteti, nego podsustavi složenijeg sustava koji funkcionira u njihovoj međusobnoj povezanosti i međuzavisnosti, pri čemu su važni procesi i odnosi. Nastavnik poučava. Učenik uči. Procesi se odvijaju interaktivno, stoga moraju biti recipročni i reverzibilni. U tim procesima usvaja se znanje koje se podvrgava vrednovaju. Holistički pristup vrednotama otkrio nam je ulogu osjećaja u složenom procesu vrednovanja koji se odvija vrlo često slučano i usputno uz opažanje i stjecanje znanja, bez osvještavanja te nema veću odgojnu ni humanu ulogu. Škola, još uvijek, sa svojom odgojno-obrazovnom djelatnošću počiva na temeljima mehanicističke paradigme kao i sam proces osposobljavanja nastavnika. Na staroj paradigmi, još uvijek, počiva i znanost o odgoju. Tradicionalna paradigma ne može na zadovoljavajući način objasniti vrednote u procesu odgoja i učenja te dati zadovoljavajuće odgovore na pitanja koja nas interesiraju. Nalazimo se pred izazovom: mijenjati paradigmu i učiniti pomak ili držati se stare paradigme i tapkati u mjestu. Na nama je da prihvatimo izazov! Holistički pristup vrednotama pokušaj je da se odgovori tom izazovu. Pitanje humanih i odgojnih vrednota veoma je složeno i traži novi pristup u razmišljanjima, proučavanjima i istraživanjima.

vrednote, pristup holistički

nije evidentirano

engleski

Holistic approach to humane and educative values

nije evidentirano

values, holistic approach

nije evidentirano

Podaci o prilogu

107-122-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

: Hrvatska i održivi razvitak

Macan, Trpimir

Zagreb: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja Republike Hrvatske

1999.

953-6772-00-0

Povezanost rada

Pedagogija