Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Istraživanje i razvoj algoritama kompenzacije utjecaja zračnosti u slijednim sustavima (CROSBI ID 333169)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Jukić, Tomislav Istraživanje i razvoj algoritama kompenzacije utjecaja zračnosti u slijednim sustavima / Perić, Nedjeljko (mentor); Zagreb, Fakultet elektrotehnike i računarstva, . 2000

Podaci o odgovornosti

Jukić, Tomislav

Perić, Nedjeljko

hrvatski

Istraživanje i razvoj algoritama kompenzacije utjecaja zračnosti u slijednim sustavima

Za elektromotorni pogon s izraženim djelovanjima elastičnosti i zračnosti u prijenosnim elementima projektirani su sustavi regulacije brzine vrtnje i položaja. Optimalni kriterij dvostrukog odnosa upotrijebljen je prilikom sinteze linearnog slijednos sustava, bez utjecaja zračnosti. Mjereni su položaji na strani motora i tereta, a za regulaciju je korištena i zvedena veličina razlike kutova na vratilu. Primjenjen je regulator stanja punog reda. Primjenom metode harmoničke ravnoteže provedena je analiza utjecaja zračnosti na vladanje slijednog sustava. Razvijena su i ispitana tri algoritma kompenzacije utjecaja zračnosti. Kod kaskadne strukture regulatora položaja s podređenim krugom regulacije pogonskog momenta utjecaj zračnosti se kompenzira brzim linearnim regulatorom pogonskog momenta, ali je nužno sigurati mjerenje prijenosnog momenta. Definiranje modela zračnosti omogućava kompenzaciju utjecaja zračnostidodavanjem kompenzacijskog signala, međutim ova metoda je osjetljiva na šum mjerenja. Primjena regulatora s promjenjivom strukturom (za linearni i nelinearni režim rada) dala je dobre rezultate, uz ograničenje na minimalnu amplitudu pozicioniranja. S obzirom da se parametri mehaničkog sustava s vremenom mijenjaju, projektiran je samopodesivi regulator položaja. Svi razmatrani upravljački algoritmi ispitani su simulacijski i eksperimentalno na laboratorijskom modelu slijednog sustava.

slijedni sustavi; zračnost; elastični prijenos; kompenzacija utjecaja zračnosti; model zračnosti; regulator s promjenjivom strukturom; samopodesivi regulator položaja

nije evidentirano

engleski

Research and development of backlash compenstion in servosystems

nije evidentirano

servosystams; backlash; elastic transmission; backlash compensation; backlash model; variable structure controller; autotuning controller

nije evidentirano

Podaci o izdanju

125

08.06.2000.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet elektrotehnike i računarstva

Zagreb

Povezanost rada

Elektrotehnika