Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kineziološke aktivnosti i slobodno vrijeme učenika (CROSBI ID 375675)

Ocjenski rad | diplomski rad

Rešček, Vlatka Kineziološke aktivnosti i slobodno vrijeme učenika / Prskalo, Ivan (mentor); Badrić, Marko (neposredni voditelj). Petrinja, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2012

Podaci o odgovornosti

Rešček, Vlatka

Prskalo, Ivan

Badrić, Marko

hrvatski

Kineziološke aktivnosti i slobodno vrijeme učenika

Suvremeno se društvo suočava s univerzalnim i aktualnim problemom slobodnoga vremena. Vremenom u kojem pojedinac nema obveza, dužnosti ni prema sebi, a ni prema drugima. Čovjek će to slobodno vrijeme koristiti na njemu svojstven način, bilo odmorom, radom ili stvaralaštvom. Društvo se suočava s pitanjima: Kako organizirati slobodno vrijeme? Kako ispuniti društvene aspekte ove pojave? Ovi se problemi slobodnog vremena sve više primjećuju i među djecom i mladima. Važno je u svaki dio odgojno-obrazovnog sistema uvesti odgoj u slobodno vrijeme, što zahtjeva poznavanje pedagogije slobodnog vremena. Zbog različitih nositelja aktivnosti u slobodnom vremenu važno je uspostaviti međusobnu suradnju. Djeca i mladi svoje slobodno vrijeme provode uz aktivnosti koje zahtijevaju minimalnu tjelesnu aktivnost. Promatrajući taj problem s kineziološkog stajališta, slobodno je vrijeme važno podrediti kretanju i vježbanju jer je poznato da tjelovježba može utjecati na velik broj ljudskih obilježja. Pravilnim provođenjem kinezioloških aktivnosti uvijek postoji pozitivan utjecaj. Porast zdravstvenih poteškoća kod djece u razrednoj nastavi vezan je uz manjak kretanja i igre (obitelj, okolina), ali i zbog nekvalitetnog provođenja nastave tjelesne i zdravstvene kulture. Provedeno istraživanje na uzorku od 71 učenika od 2. do 4. razreda osnovnih škola pokazalo je da je predmet tjelesna i zdravstvena kultura tek na trećem mjestu (22%) prema važnosti za budući život, ali preferencija tog predmeta je znatno viša ; 43% učenika ga stavlja na prvo mjesto. Svoje slobodno vrijeme učenici više provode u statičkim aktivnostima, nego u kineziološkim. Malo ispitanih učenika sudjeluje u izvanškolskim i izvannastavnim aktivnostima. Daljnjim istraživanjem utvrđeno je da je manji broj ispitanika uključen u izvannastavne aktivnosti, nego u one izvanškolske.

slobodno vrijeme; kineziološka aktivnost; učenici; pedagogija slobodnog vremena

Marko Badrić, viši asistent pomagao je kandidatkinji u izradi završnog rada

engleski

Kinesiological activity and leisure time pupils

nije evidentirano

leisure time; kinesiological activity; students; leisure time pedagogy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

51

27.09.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Petrinja

Povezanost rada

Pedagogija