Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 605464

Kurikulum tjelesne i zdravstvene kulture u zemljama Europske Unije


Zrinski, Elizabeta
Kurikulum tjelesne i zdravstvene kulture u zemljama Europske Unije 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Petrinja


Naslov
Kurikulum tjelesne i zdravstvene kulture u zemljama Europske Unije
(Curriculum of physical education in the European Union)

Autori
Zrinski, Elizabeta

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Petrinja

Datum
27.09

Godina
2012

Stranica
46

Mentor
Prskalo, Ivan

Neposredni voditelj
Badrić, Marko

Ključne riječi
Nacionalni kurikulum; kompetencije; Hrvatski nacionalni kurikulum; tjelesna i zdravstvena kultura
(National Curriculum – competence - Croatian National Curriculum - physical and health)

Sažetak
Ovaj rad govori o tome koliko je važan sadržaj i struktura aktivnosti u školskim sustavima jer sustavno obrazovanje trebalo bi pripremiti mlade ljude za njihov rad, život i cjeloživotno obrazovanje. Također, rad se bavi definicijom kurikuluma, nacionalnog i školskog te stvaranju hrvatskog nacionalnog kurikuluma. Objašnjava se kako je nezadovoljstvo stanjem u obrazovanju dovelo do promjena i reformi, uključujući nacionalni kurikulum upravo zbog velikog ekonomskog i socijalnog utjecaja na njega. Govori se o novom kurikulumskom pristupu, s naglaskom na postignuća učenika te posebnim naglaskom na znanja i vještine koje učenici trebaju steći do kraja školovanja. Isto tako govori se o svrsi tjelesne i zdravstvene kulture i koja su to znanja, vještine i sposobnosti učenika koje treba poboljšati za dobrobit zdravlja.U kurikulumima tjelesne i zdravstvene kulture u zemljama Europske unije prevladavaju većinom isti definirani, glavni ciljevi od kojih su najzastupljeniji ; unaprjeđenje i stabilnost zdravlja, stvaranje pozitivnih utjecaja na tjelesne, psihičke i socijalne mogućnosti učenika, razvitak osobnosti učenika, unaprjeđenje individualnih sposobnosti, motoričkih vještina, te športskih aktivnosti, dok je u Hrvatskoj između ostalog naglasak i na osposobljavanju učenika za primjenu teorijskih i motoričkih znanja radi samostalnog tjelesnog vježbanja kako bi se povećala kvaliteta njihovih života. No, postoji jedna očita razlika između kurikuluma tjelesne i zdravstvene kulture u Hrvatskoj i u zemljama EU-e, a to je nejednaka zastupljenost tjednog broja sati nastave tjelesne i zdravstvene kulture. Po zastupljenosti tjednog broja sati prednjače zemlje EU-e s minimalnih 120 sati od kojih Hrvatska ima 90 i s maksimalnih 240 sati od kojih Hrvatska ima 135.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Marko Badrić, viši asistent pomagao je kandidatkinji u izradi završnog rada



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb