Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Citat i remake u likovnoj umjetnosti kao oblik ekfraze (CROSBI ID 592452)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Lah, Nataša Citat i remake u likovnoj umjetnosti kao oblik ekfraze // Dijalozi. 2011

Podaci o odgovornosti

Lah, Nataša

hrvatski

Citat i remake u likovnoj umjetnosti kao oblik ekfraze

Rad se bavi prikazivačkim problemima citatnosti i remakea u likovnoj, posebno suvremenoj umjetnosti. U žarištu tog problema uspostavljanje je relacije identiteta između onoga što se prikazuje i onoga što je prikazano. Ujedno, taj je problem polazište teorije mimezisa, odnosno pretpostavke da umjetnik kopira ili reproducira stvari, ljude i događaje iz stvarnosti –imitirajući ih. No, takav postupak, u teoriji umjetnosti poznat kao 'prikazivački odnos', uspostavlja ograničene oblike podudarnosti identifikacije) između onoga što se prikazuje i onoga što je prikazano, jer prikazivačka pojava (ono što je prikazano) ostaje uvijek neidentična predmetu prikazivanja (onome što prikazuje). Takva slabost mimetički uspostavljenog identiteta bila je razlogom raslojavanja problema već u ranom razdoblju antike na pojmove imitacije (kopije) kod Platona i sofista, te problem reprezentacije (cjelovita iskustva forme i sadržaja) kod Aristotela. Drugim riječima, identitet se uspostavlja ili temeljem sličnosti i konceptualnih reprezantacija s jedne, odnosno simboličkih kodova i jezika s druge strane. Kada je sličnost nositelj identiteta govorimo o domeni slike, prizornom prostoru ili primarnoj (ikoničkoj) vizualnosti. Kada je interpretacija nositelj identiteta govorimo o simboličkim kodovima, o domeni jezika, odnosno, sekundarnoj ili verbalnoj vizualnosti. U kritičkom propitivanju pojmova umjetnosti time su otvorena dva teorijska pristupa. Jedan od njih se zasniva na teoriji mimezisa ili oponašanju prirode (imitation of nature), a drugi na ideji ponovnog stvaranja stvarnosti (recreation of reality).U tom kontekstu su citat i remake umjetničke pojave koje stvaraju relaciju identiteta, ali ne više između onoga što se prikazuje i onoga što je prikazano, već između onoga što je prikazano i mogućih načina reprezentacije istoga. Utoliko citat i remake smatramo prikazivačkim referentima, ekstenzijama, odnosno instancijacijama (oprimjerenjima) već postojećih umjetničkih djela. Njihova pojava se time temelji na ideji ponovnog stvaranja stvarnosti (re-creation of reality), sekundarni su oblik vizualnosti epistemološkog (kritičkog) karaktera i kao takvi su bliži jeziku nego li slici. S obzirom da je kod citata i remakea vizualni medij samo oblik jezične poruke koja se temelji na detaljnom opisu prikazivačke pojave možemo ih smatrati specifičnim, vizualnim oblicima ekfraza.

imitacija; reprezentacija; ekfraza; kopija; krivotvorina; reprodukcija; replikacija; pastiš; citat; remake

nije evidentirano

engleski

Quote and remake in visual arts as a form of ekphrasis

nije evidentirano

imitation; representation; ekphrasis; copy; forgery; reproduction; replication; pastiche; quote; remake

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dijalozi

Podaci o skupu

SLIKA I RIJEČ: ekfraza, slikovnost teksta i tekstualizacija slike

predavanje

02.12.2011-02.12.2011

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti

Poveznice