Posjedovanje i korištenje novih medija kod budućih učitelja primarnog obrazovanja (CROSBI ID 592435)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kekez, Anna ; Topolovčan, Tomislav
hrvatski
Posjedovanje i korištenje novih medija kod budućih učitelja primarnog obrazovanja
Cilj istraživanja je bio utvrditi postoji li povezanost između posjedovanja pojedinih novih medija, te korištenje istih u svrhu budućeg organiziranja nastave s obzirom na socioekonomski status budućih učitelja primarnog obrazovanja. Uzorak se sastojao od pet studijskih godina budućih učitelja (N = 451) učiteljskog studija na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i učiteljskom studiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu. Socioekonomski status se mjerio skalom od pet stupnjeva (1 = vrlo nizak, 2 = ispod prosjeka, 3 = prosječan, 4 = iznad prosjeka i 5 – izrazito visok). Posjedovanje novih medija uključivalo je računalo, pristup internetu, mobilni telefon, multimedijski softver, tablet računalo, smartphone i društvene mreže gdje su ispitanici dihotomno odgovarali s Da ili Ne. Spremnost (odlučnost) na poučavanje i organizaciju nastave uz pomoć novih medija mjerila se za svaki pojedini navedeni novi medij na skali od tri stupnja (1 = nikada, 2 = povremeno i 3 = uvijek). Primjenom Spearmanovog testa povezanosti pokazalo se da postoji statistički značajna negativna povezanost socioekonomskog statusa i posjedovanja smartphone-a. Povezanost između socioekonomskog statusa i korištenja novih medija u budućem poučavanju (organizaciji nastave) pokazala se kao statistički značajna pozitivna povezanost s obzirom na poučavanje uz pomoć multimedijskog softvera i smartphonea. Iz navedenih rezultata možemo zaključiti da studenti koji svoj socioekonomski status procjenjuju višim u većoj mjeri posjeduju smatphone, te su u većoj mjeri spremni poučavati i organizirati nastavu uz pomoć multimedijskog softvera i smartphone-a. S druge strane, prema dobivenim rezultatima socioekonomski status nije značajan za posjedovanje računala, pristupa internetu, mobilnog telefona, tablet računala, multimedijskog softvera i društvenih mreža. Također, socioekonomski status nije značajan za poučavanje uz pomoć računala, interneta, mobilnog telefona i društvenih mreža.
budući učitelji ; novi mediji ; socioekonomski status
nije evidentirano
engleski
Possession and use of new media by pre-service primary education teachers
nije evidentirano
pre-service teachers ; new media ; teaching ; socioeconomic status ; primary education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
763-772.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Nikolić, Milena
Tuzla: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli
1986-9886
Podaci o skupu
3. Međunarodna naučno-stručna konferencija "Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
predavanje
23.06.2012-24.06.2012
Zlatibor, Srbija