Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Marketing međunarodnih trgovačkih lanaca (CROSBI ID 375633)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Bračun, Bruno Marketing međunarodnih trgovačkih lanaca / Ozretić Došen, Đurđana (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2012

Podaci o odgovornosti

Bračun, Bruno

Ozretić Došen, Đurđana

hrvatski

Marketing međunarodnih trgovačkih lanaca

Cilj magistarskog rada je, uspoređujući praksu uspješnih međunarodnih trgovačkih lanaca i postojeće prakse u hrvatskoj trgovini, istražiti mogućnosti te izvore kompetitivnih prednosti hrvatske trgovine. U radu su analizirani poslovni slučajevi IKEA, Tesco i WalMart te su identificirani i uspoređeni izvori njihove konkurentske prednosti na međunarodnim tržištima. Strateški, njihovi se pristupi razlikuju. IKEA želi sva tržišta i kontinente uskladiti unutar određenog okvira, a u usporedbi s Tescom i WalMartom, koji djeluju iz formata velike trgovine, primijećeno je mnogo manje prilagodbi u načinu oblikovanja i prezentacije ponude. Nadalje, rad sadrži rezultate istraživanja, provedenog putem osobnog intervjua eksperata. Istraživnjem su prikupljeni podaci o stvarnoj poziciji hrvatske trgovine u suvremenim kretanjima trgovine, načinima percipiranja hrvatske trgovine od strane relevantnih eksperata te moguća rješenja tekućih problema. Potvrđene su hipoteze: H1 - Globalni trendovi u trgovini utječu na promjene elemenata marketinškog miksa trgovačkih poduzeća ; H2 - Veliki trgovački lanci poput diskonata, hipermarketa i supermarketa dovode do strukturalnih promjena u razmjeni na međunarodnom nivou ; H3 - Moderni koncepti trgovanja utječu na promjene kupovnih navika potrošača ; H4 - Hrvatska trgovina nije spremno dočekala ulazak stranih trgovačkih lanaca na hrvatsko tržište. Zaključeno je da se hrvatska maloprodaja približava suvremenim europskim trendovima i za očekivati je da će ulaskom u EU odražavati sve moderne globalne trendove te neće znatno zaostajati za maloprodajom u zemljama članicama EU. Iznesene su preporuke za ostvarenje konkurentnosti hrvatske trgovine u nadolazećim tržišnim okolnostima.

marketing međunarodnih trgovačkih lanaca; strategije marketinga u trgovini; hrvatska trgovina

nije evidentirano

engleski

Marketing of international retail chains

nije evidentirano

marketing of international retail chains; retail marketing strategies; Croatian retail

nije evidentirano

Podaci o izdanju

116

19.11.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija