Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 604609

Energetska učinkovitost u cestovnom prometu


Glavaš, Hrvoje; Ivanović, Milan; Keser, Tomislav
Energetska učinkovitost u cestovnom prometu // Tridesetdrugi skup o prometnim sustavima s međunarodnim sudjelovanjem Automatizacija u prometu 2012 / Šakić, Željko (ur.).
Zagreb: KoREMA, Unska 3, Zgreb Croatia, 2012. str. 19-25 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Energetska učinkovitost u cestovnom prometu
(Energy Efficiency Of Road Traffic)

Autori
Glavaš, Hrvoje ; Ivanović, Milan ; Keser, Tomislav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Tridesetdrugi skup o prometnim sustavima s međunarodnim sudjelovanjem Automatizacija u prometu 2012 / Šakić, Željko - Zagreb : KoREMA, Unska 3, Zgreb Croatia, 2012, 19-25

Skup
Tridesetdrugi skup o prometnim sustavima s međunarodnim sudjelovanjem Automatizacija u prometu 2012

Mjesto i datum
Zagreb, Croatia / Vienna - Austria, 14.-18. 11. 2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Cestovni promet; energetska učinkovitost; indikatori energetske učinkovitosti
(Road traffic; energy efficiency; energy efficiency indicators)

Sažetak
Cestovni promet koji danas poznajemo u svojoj 243 godini postojanja koristi 23 % ukupne svjetske potrošnje energije. Energetska učinkovitost se nameće kao rješenje ''održivog'' razvoja cestovnog prometa. Analiza povijesnog tijeka rasta prometa i njegovog udjela u energetskoj bilanci za daljnji razvoj nameće tri osnovne strategije. Prva i najstarija strategija je poboljšanje energetske učinkovitosti postojećih oblika vozila. Druga je strategija prelazak na učinkovitije oblike transporta u smislu potenciranja javnog transporta, željeznice, riječnog prometa, car- sharing-a, car-pooling-a, ekovožnje, upotrebe bicikla i smanjenja nepotrebnih putovanja korištenjem informacijske infrastrukture. Treća je strategija promjena osnovnog energenta i prelaska na komprimirani prirodni plin, ukapljeni zemni plin, korištenje biodizela, etanola, električne energije i vodika kao pogonskog goriva. Stvarni doprinos energetske učinkovitosti u prometu očituje se kroz sinergiju rečenih strategija. Doprinos pojedinih mjera mora se pratiti kroz analizu indikatora energetske učinkovitosti koji se u ovom radu prikazuju za područje prometa kao komparativna osnova energetske učinkovitosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Elektrotehnika



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
165-0361621-2000 - Distribuirano računalno upravljanje u transportu i industrijskim pogonima (Željko Hocenski, )

Ustanove
Fakultet elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija Osijek