Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 604521

Maloprodaja i gospodarski razvoj u europskim tranzicijskim i tržišno razvijenim zemljama


Segetlija, Zdenko
Maloprodaja i gospodarski razvoj u europskim tranzicijskim i tržišno razvijenim zemljama // Perspektive trgovine 2012. Trgovina u kontekstu održivog razvoja
Zagreb: Ekonomski fakultet Zagreb, 2012. str. 60-88 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Maloprodaja i gospodarski razvoj u europskim tranzicijskim i tržišno razvijenim zemljama
(Retail and Economic Development in European Transitional and Developed Countries)

Autori
Segetlija, Zdenko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Perspektive trgovine 2012. Trgovina u kontekstu održivog razvoja / - Zagreb : Ekonomski fakultet Zagreb, 2012, 60-88

ISBN
978-953-6025-62-6

Skup
Trgovina u kontekstu održivog razvoja

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21-22.11.2012.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Maloprodaja; maloprodajna površina; šoping centar; gospodarski razvoj; bruto domaći proizvod (BDP); tranzicijske zemlje.
(Retail; retail space; shopping centre; economic development; gross domestic product (GDP); transitional countries)

Sažetak
Nakon analize temeljnih pojmova iz područja maloprodaje, različitim statističkim metodama analizira se maloprodaja za izabrane tranzicijske i tržišno razvijene europske zemlje Konačni je zaključak da se maloprodaja u izabranim tranzicijskim zemljama u kvantitativnom smislu (porast prodajnih površina) razvila iznad razine općegospodarske razvijenosti, što je posljedica neravnomjernog razvoja između proizvodnje i potrošnje u tim zemljama. Učinkovitost maloprodaje u tranzicijskim zemljama slabija je nego u gospodarski i tržišno razvijenim europskim zemljama. Takve su tendencije prijetnja njihovu gospodarskom razvoju i njihovu održivom razvoju. Hipoteza za rješenje navedenih problema jest izbor učinkovitijih maloprodajnih oblika i prihvaćanje načela društvenog marketinga od strane samih gospodarskih subjekata, a i bolje reguliranje ovoga područja mjerama gospodarske politike i adekvatnim instrumentima prostornog planiranja, zaštite okoliša, uštede energije i sl.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
010-0000000-3353 - Maloprodaja u vrijednosnom lancu hrane (Zdenko Segetlija, )

Ustanove
Ekonomski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Zdenko Segetlija, (101761)