Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pitanje rodne ravnopravnosti u udžbenicima Hrvatskoga jezika u nižim razredima osnovne škole (CROSBI ID 592136)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Sablić, Marija ; Kopić, Petra Pitanje rodne ravnopravnosti u udžbenicima Hrvatskoga jezika u nižim razredima osnovne škole // Book-Communication-Competence / Czsekuz Geza (ur.). 2012. str. 465-478

Podaci o odgovornosti

Sablić, Marija ; Kopić, Petra

hrvatski

Pitanje rodne ravnopravnosti u udžbenicima Hrvatskoga jezika u nižim razredima osnovne škole

Problem koji istražuje ovaj rad jest pitanje rodne ravnopravnosti u udžbenicima hrvatskog jezika za 4. razred osnovne škole. Polazi se od pretpostavke o prisutnoj neravnopravnosti spolova i to u korist muškog spola. Istraživanje je provedno analizom udžbeničkih kompleta za 4. razred osnovne škole triju različitih nakladnika: Školska knjiga, Alfa i Profil. Matricom koja je korištena u istraživanju analizirane su sljedeće kategorije: autorstvo – udžbenika, tekstualnih predložaka, likovno – grafičkih elemenata ; likovi – glavni, sporedni, zanimanja likova ; likovno – grafički elementi – vrsta, zastupljenost likova na likovno – grafičkim elementima s obzirom na spol te posljednja kategorija rodna osjetljivost jezika. Analizom je ukupno obuhvaćeno: 4 udžbenika (čitanka (Alfa), dva udžbenika koji obuhvaćaju i čitanku i hrvatski jezik (ŠK, Profil), udžbenik za hrvatski jezik (Alfa)) te pripadajuće im 4 radne bilježnice. Rezultati dobiveni analiziranjem navedenih udžbenika, opravdavaju postavljenu pretpostavku te je nadmoć osoba muškog spola vidljiva u gotovo svim kategorijama obuhvaćenim matricom. Najizraženija je u kategoriji likova kao i u kategoriji likovno – grafički elementi gdje je očita dominacija osoba muškog spola. Ovako dobiveni rezultati nisu u skladu s određenim stavkama koje propisuje Udžbenički standard, te, možemo zaključiti, ne pridonose promicanju ravnopravnosti spolova među učenicima razredne nastave.

spol ; ravnopravnost ; udžbenici hrvatskog jezika

nije evidentirano

engleski

Gender equality in textbooks for croatian language in the lower grades of primary school

nije evidentirano

gender ; equality ; Croatian language textbooks

nije evidentirano

Podaci o prilogu

465-478.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Czsekuz Geza

978-86-87095-20-5

Podaci o skupu

Book-Communication-Competence

predavanje

01.01.2012-01.01.2012

Subotica, Srbija

Povezanost rada

Pedagogija