Morfološke karakteristike i pripremljenost za školu kod dječaka i djevojčica predškolske dobi (CROSBI ID 592115)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Sindik, Joško ; Horvat, Vatroslav ; Vukosav, Joško
hrvatski
Morfološke karakteristike i pripremljenost za školu kod dječaka i djevojčica predškolske dobi
Morfološke (antropometrijske) karakteristike nedvojbeno utječu na postignuće pojedinca u različitim vrstama aktivnosti, neovisno o kronološkoj dobi. Primjerice, na uspjeh u pojedinim tjelesnim aktivnostima utječe i visina tijela, i tjelesna masa, kao i dužina ruku. I kod djece predškolske dobi, koja se intenzivno psihosomatski razvijaju, također je vrlo vjerojatno da će razina razvijenosti njihovih morfoloških karakteristika biti povezana s nizom njihovih postignuća. U tom kontekstu, glavni cilj ovog istraživanja bio je utvrđivanje povezanosti između odabranih morfoloških karakteristika i različitih aspekata pripremljenosti djeteta za školu, posebno za dječake i posebno za djevojčice. Uz standardizirane postupke antropometrijskih mjerenja za predškolce, primijenili smo pet subtestova Testa spremnosti za školu u Zagrebu i Varaždinu, na slučajnom uzorku od 227 djece (106 dječaka i 121 djevojčica), dobi 6, 5 godina 6 mjeseci. Izračunali smo univarijatne i kanoničke korelacije između dva skupa podataka (rezultata subtestova Testa spremnosti za školu i antropometrijskih mjera), posebno za dječake i posebno za djevojčice. Rezultati su pokazali da postoji statistički značajna povezanost između morfoloških karakteristika i aspekata pripremljenosti za školu, i kod subuzorka dječaka, i kod subuzorka djevojčica. Usporedba univarijatnih korelacijskih matrica te strukture saturacije kanoničkih korijena ukazuje na različitost povezanosti ova dva skupa karakteristika, kod dječaka i djevojčica. Premda je većina statistički značajnih univarijatnih korelacija većinom vrlo niskih vrijednosti, saznanja proizašla iz ovog istraživanja sugeriraju važnost dodatnog opreza tijekom interpretacije rezultata Testa spremnosti za školu te upućuje na istraživanja ove i drugih moderirajućih varijabli za utvrđivanje zrelosti djece za polazak u osnovnu školu.
antropometrija; morfološke karakteristike; povezanost; pripremljenost za školu
nije evidentirano
engleski
Morphological characteristics and readiness for school at boys and girls of preschool age
nije evidentirano
anthropometry; morphological characteristics; association; school readiness
nije evidentirano
Podaci o prilogu
253-253.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva : knjiga sažetaka
Brajša Žganec, Andreja ; Lopižić, Josip ; Penezić, Zvjezdan
Dubrovnik: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-55079-1-8
Podaci o skupu
20. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa
predavanje
07.11.2012-10.11.2012
Dubrovnik, Hrvatska