Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Morfološke karakteristike i pripremljenost za školu kod dječaka i djevojčica predškolske dobi (CROSBI ID 592115)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Sindik, Joško ; Horvat, Vatroslav ; Vukosav, Joško Morfološke karakteristike i pripremljenost za školu kod dječaka i djevojčica predškolske dobi // Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva : knjiga sažetaka / Brajša Žganec, Andreja ; Lopižić, Josip ; Penezić, Zvjezdan (ur.). Dubrovnik: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2012. str. 253-253

Podaci o odgovornosti

Sindik, Joško ; Horvat, Vatroslav ; Vukosav, Joško

hrvatski

Morfološke karakteristike i pripremljenost za školu kod dječaka i djevojčica predškolske dobi

Morfološke (antropometrijske) karakteristike nedvojbeno utječu na postignuće pojedinca u različitim vrstama aktivnosti, neovisno o kronološkoj dobi. Primjerice, na uspjeh u pojedinim tjelesnim aktivnostima utječe i visina tijela, i tjelesna masa, kao i dužina ruku. I kod djece predškolske dobi, koja se intenzivno psihosomatski razvijaju, također je vrlo vjerojatno da će razina razvijenosti njihovih morfoloških karakteristika biti povezana s nizom njihovih postignuća. U tom kontekstu, glavni cilj ovog istraživanja bio je utvrđivanje povezanosti između odabranih morfoloških karakteristika i različitih aspekata pripremljenosti djeteta za školu, posebno za dječake i posebno za djevojčice. Uz standardizirane postupke antropometrijskih mjerenja za predškolce, primijenili smo pet subtestova Testa spremnosti za školu u Zagrebu i Varaždinu, na slučajnom uzorku od 227 djece (106 dječaka i 121 djevojčica), dobi 6, 5 godina  6 mjeseci. Izračunali smo univarijatne i kanoničke korelacije između dva skupa podataka (rezultata subtestova Testa spremnosti za školu i antropometrijskih mjera), posebno za dječake i posebno za djevojčice. Rezultati su pokazali da postoji statistički značajna povezanost između morfoloških karakteristika i aspekata pripremljenosti za školu, i kod subuzorka dječaka, i kod subuzorka djevojčica. Usporedba univarijatnih korelacijskih matrica te strukture saturacije kanoničkih korijena ukazuje na različitost povezanosti ova dva skupa karakteristika, kod dječaka i djevojčica. Premda je većina statistički značajnih univarijatnih korelacija većinom vrlo niskih vrijednosti, saznanja proizašla iz ovog istraživanja sugeriraju važnost dodatnog opreza tijekom interpretacije rezultata Testa spremnosti za školu te upućuje na istraživanja ove i drugih moderirajućih varijabli za utvrđivanje zrelosti djece za polazak u osnovnu školu.

antropometrija; morfološke karakteristike; povezanost; pripremljenost za školu

nije evidentirano

engleski

Morphological characteristics and readiness for school at boys and girls of preschool age

nije evidentirano

anthropometry; morphological characteristics; association; school readiness

nije evidentirano

Podaci o prilogu

253-253.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva : knjiga sažetaka

Brajša Žganec, Andreja ; Lopižić, Josip ; Penezić, Zvjezdan

Dubrovnik: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-1-8

Podaci o skupu

20. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa

predavanje

07.11.2012-10.11.2012

Dubrovnik, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija