Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 603792

Prostorni razmještaj suvremenih oblika distributivne trgovine


Slabinac, Maša
Prostorni razmještaj suvremenih oblika distributivne trgovine // Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu / Segetlija, Zdenko ; Karić, Marijan ; Barković, Dražen ; Runzheimer, Bodo ; Laroque, Christoph ; Knego, Nikola ; Lamza-Maronić, Maja ; Mesarić, Josip ; Mulej, Matjaž ; Novak, Ninoslav ; Potočan, Vojko ; Turkalj, Željko (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet, 2012. str. 147-158 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Prostorni razmještaj suvremenih oblika distributivne trgovine
(Modern formats of distributive trade and their spatial implications)

Autori
Slabinac, Maša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu / Segetlija, Zdenko ; Karić, Marijan ; Barković, Dražen ; Runzheimer, Bodo ; Laroque, Christoph ; Knego, Nikola ; Lamza-Maronić, Maja ; Mesarić, Josip ; Mulej, Matjaž ; Novak, Ninoslav ; Potočan, Vojko ; Turkalj, Željko - Osijek : Ekonomski fakultet, 2012, 147-158

Skup
12. znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 25.10.2012.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Lokacija; gravitacijsko područje; gravitacijski modeli; logistički troškovi
(Location; gravity area; gravity models; logistic costs)

Sažetak
Izbor lokacije i prostorni razmještaj oblika distributivne trgovine, za poduzeće predstavlja izbor najnižih troškova i izbor velikog gravitacijskog područja kojim će se osigurati rentabilno poslovanje. Za potrošača ona znači kvalitetnu opskrbu s obzirom na napore i troškove svladavanja udaljenosti te vrijeme utrošeno za razonodu i kupovinu. Novi trendovi u maloprodaji koje obilježavaju povećana potrošnja, povećana konkurencija i koncentracija praćena izgradnjom velikopovršinskih objekata na rubnim dijelovima gradova sa snažno prisutnom kvalitativnom ekspanzijom na postojećim površinama i tendencijom njihova daljnjeg povećavanja, potiču rastući jaz između sve većih zahtjeva za prostorom u svrhu izvršavanja marketinških aktivnosti i njegove ograničenosti kao resursa. Prilikom odlučivanja o smještaju u prostoru najveći je i najvažniji problem određivanje gravitacijskog područja koje se, između ostalih tehnika, može odrediti i primjenom gravitacijskih modela. S obzirom na veliko trošenje prostora, svrha je rada izložiti najznačajnije teorijsko – deduktivne gravitacijske modele te moguća rješenja u svezi odluka o prostornom razmještaju s obzirom na logističke troškove. Ovaj rad je dio istraživanja prostornih problema distributivne trgovine čija se objava predviđa u kasnijim radovima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija

Napomena
Zbornik se objavljuje kao periodička publikacija ISSN 1847-361X Citiran je u EconPapers



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
010-0000000-3353 - Maloprodaja u vrijednosnom lancu hrane (Zdenko Segetlija, )

Ustanove
Ekonomski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Maša Slabinac, (317243)