Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pedagoške mjere u kontakstu prevencije problema u ponašanju učenika (CROSBI ID 47007)

Prilog u knjizi | stručni rad

Bouillet, Dejana Pedagoške mjere u kontakstu prevencije problema u ponašanju učenika // Zaštita prava i interesa djece s problemima u ponašanju / Vladović, Sanja (ur.). Zagreb: Ured pravobranitelja za djecu Republike Hrvatske, 2012. str. 35-49

Podaci o odgovornosti

Bouillet, Dejana

hrvatski

Pedagoške mjere u kontakstu prevencije problema u ponašanju učenika

Polazeći od teze da su pedagoške mjere sastavni dio kontinuuma preventivnih školskih aktivnosti koje se učenicima nikako ne bi smjele izricati u svrhu kažnjavanja, već u svrhu poticanja učenika na promjenu nekog svog ponašanja, u ovom je radu prikazan jedan od mogućih modela podizanja kvalitete uklopljenosti prevencije problema u ponašanju u sam školski sustav, što je predviđeno propisima koji uokviruju odgojno-obrazovni sustav (napose Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi te Nacionalnim okvirnim kurikulumom). Predloženi model temelji se na tezi da je neprihvatljiva ponašanja učenika opravdano tretirati kao indiciju mogućeg razvoja problema u ponašanju učenika, a podrazumijeva četiri preduvjeta sustavnog preventivnog djelovanja u nekoj školi. To su: konsenzus svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa o neprihvatljivim ponašanjima učenika, definiranje standarda odgojne prakse u slučaju manifestiranja neprihvatljivih ponašanja učenika, širenje školskih odgojnih oblika i sadržaja te podrška zajednice odgojnim nastojanjima škola. Osiguravanje i oživotvorenje navedenih preduvjeta u svakoj školi omogućilo bi tretiranje pedagoških mjera kao jednog od mehanizama preventivnog djelovanja škola, koje bi se izricale tek kad učenik ustraje u neprihvatljivim oblicima ponašanja, unatoč poduzetim odgojnim aktivnostima škola. Pedagoške se mjere, naime, u modelu shvaćaju kao mogućnost discipliniranja i pomoći učenicima, a ne kao sredstvo kažnjavanja učenika. Autorica ukazuje na postojeću praksu u školskim ustanovama koje oslabljuju njihovu prevencijsku snagu, posebno se osvrćući na nedorečenosti i manjkavosti podzakonskih akata u kojima pozitivne intencije zakonodavca još uvijek nisu doživjele stvarnu praktičnu afirmaciju. Zaključno navodi da jačanje prevencijskih potencijala škola, uz propise, podrazumijeva dodatnu edukaciju školskog osoblja, jaču podršku zajednice i snažniju afirmaciju prakse temeljene na pokazateljima uspješnosti, pri čemu je najvažnije da školsko osoblje istinski prihvati svoju odgojnu i prevencijsku ulogu, da aktivnije sudjeluje u prevencijskim programima te da sustavu pedagoških mjera, mnogo više nego do sada, udahne pravi pedagoški smisao, duh i karakter.

pedagoške mjere, problemi u ponašanju, prevencija, škola

nije evidentirano

engleski

Pedagogical measures in the context of prevention of behavioral problems of students

nije evidentirano

pedagogical measures, behavioral problems, prevention, school

nije evidentirano

Podaci o prilogu

35-49.

objavljeno

Podaci o knjizi

Zaštita prava i interesa djece s problemima u ponašanju

Vladović, Sanja

Zagreb: Ured pravobranitelja za djecu Republike Hrvatske

2012.

978-953-7790-02-8

Povezanost rada

Pedagogija