Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 603632

VEZA INTRAUTERINOG ZASTOJA RASTA I PORASTA OPSEGA GLAVE S JEZIČNIM RAZUMIJEVANJEM U DJECE PREDŠKOLSKE DOBI


Kolundžić Zdravko; Šimić Klarić Andrea; Tesari Crnković Helena; Drkulec Vlado; Tomić Rajić Marijana; Banožić Ljerka; Mejaški Bošnjak Vlatka
VEZA INTRAUTERINOG ZASTOJA RASTA I PORASTA OPSEGA GLAVE S JEZIČNIM RAZUMIJEVANJEM U DJECE PREDŠKOLSKE DOBI // Paediatria Croatica Vol. 56 Suppl 2
Zagreb: Klinika za dječje bolesti Zagreb, 2012. str. 121-121 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
VEZA INTRAUTERINOG ZASTOJA RASTA I PORASTA OPSEGA GLAVE S JEZIČNIM RAZUMIJEVANJEM U DJECE PREDŠKOLSKE DOBI
(The relationship of intrauterine growth retardation and postnatal head growth with language comprehension in preschool children)

Autori
Kolundžić Zdravko ; Šimić Klarić Andrea ; Tesari Crnković Helena ; Drkulec Vlado ; Tomić Rajić Marijana ; Banožić Ljerka ; Mejaški Bošnjak Vlatka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Paediatria Croatica Vol. 56 Suppl 2 / - Zagreb : Klinika za dječje bolesti Zagreb, 2012, 121-121

Skup
X kongres Hrvatskog pedijatrijskog društva

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 18-21-10-2012

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
IUGR; jezično razumijevanje
(IUGR; language comprehension)

Sažetak
Prema rezultatima dosadašnjih istraživanja posljedice intrauterinog zastoja rasta (IUGR) se mogu očitovati kao značajna odstupanja kao npr. cerebralna paraliza, ali puno češće se radi o manjim, suptilnijim odstupanjima koja je moguće otkriti tek u vrijeme povećanih zahtjeva prema djetetu. Najčešće je to predškolsko razdoblje u kojemu se očekuje da dijete usvoji mnoga metajezična i jezična znanja te predvještine čitanja i pisanja. Ovo je važno iz razloga što porastom uloge jezika i jezičnih djelatnosti – posebno kroz čitanje i pisanje, same teškoće postaju veće i lakše prepoznatljive, a mogu u značajnoj mjeri utjecati na akademski uspjeh, posebno ako se ne intervenira na vrijeme. Cilj istraživanja je utvrditi razlike u razini jezičnog razumijevanja između skupina djece rođene nakon asimetričnog IUGR (50) i kontrolnih ispitanika (50) i korelaciju porasta opsega glave s razumijevanjem. Jezično razumijevanje je ispitano Reynell razvojnim ljestvicama (ljestvica razumijevanja). Dobiveni rezultati, nakon statističke obrade, potvrđuju postojanje statistički značajne razlike između dvije skupine ispitanika u smislu slabijeg razumijevanja djece rođene nakon IUGR (p<0, 001) u odnosu na kontrolne ispitanike. Analiza provedena na pod-uzorku djece s IUGR ukazala je na postojanje statistički značajnog koeficijenta korelacije s porastom opsega glave i razumijevanjem govora (r=0, 28 ; P=0, 047). Dobiveni rezultati potvrđuju potrebu sustavnog logopedskog i neuropedijatrijskog praćenja djece rođene nakon IUGR u svrhu pravovremenog otkrivanja jezičnih teškoća i ciljanog tretmana kako bi se izbjegle teže posljedice neregularnosti u ovoj populaciji djece.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Opća županijska bolnica Požega