Vršnjačko nasilje i samopoimanje srednjoškolaca (CROSBI ID 375466)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Paratušić, Emina
Rovan, Daria
hrvatski
Vršnjačko nasilje i samopoimanje srednjoškolaca
Glavni cilj istraživanja bio je utvrditi pojavnost vršnjačkog nasilja na uzorku srednjoškolaca. Osim toga, ispitano je i razlikuju li se mladići i djevojke u oblicima nasilničkog ponašanja, kao i razlikuju li se učenici u pojedinim aspektima samopoimanja s obzirom na spol i četiri kategorije kojima pripadaju (neutralni, nasilnici, žrtve, nasilnici/žrtve) u odnosu na problem nasilja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 510 učenika drugih i trećih razreda dviju srednjih škola. Primijenjeni su Upitnik nasilnik/žrtva (D. Olweus, 1996) i Skala samopoimanja za adolescente (S. Harter, 1988). Rezultati su pokazali da se, od ukupnog broja učenika, njih 5, 5 % ponaša nasilno prema školskim kolegama (nasilnici), a 7, 8 % doživljava nasilje od strane školskih kolega (žrtve) prema kriteriju „2-3 puta mjesečno i češće“. Pretpostavku da je tjelesno nasilje uobičajenije kod mladića nego kod djevojaka nismo potvrdili dok smo pretpostavku da djevojke često koriste suptilnije i neizravnije načine zlostavljanja djelomično potvrdili. Pretpostavka da žrtve imaju nižu razinu općeg samopoštovanja i pojedinih dimenzija slike o sebi potvrđena je na skalama socijalne prihvaćenosti, sportske kompetentnosti, tjelesnog izgleda i općeg samopoštovanja. Također je potvrđena pretpostavka da mladići imaju višu razinu sportske kompetentnosti i da su zadovoljniji tjelesnim izgledom od djevojaka, dok se u samoprocjeni regulacije ponašanja ne nalazi statistički značajna razlika između mladića i djevojaka.
vršnjačko nasilje; nasilnik; žrtva; samopoimanje
nije evidentirano
engleski
Bullying and self-concept in high school students
nije evidentirano
bullying; bully; victim; self-concept
nije evidentirano
Podaci o izdanju
32
13.11.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb