Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Epistemička uvjerenja i samoregulacija pri učenju matematike (CROSBI ID 375465)

Ocjenski rad | diplomski rad

Hrženjak, Ema Epistemička uvjerenja i samoregulacija pri učenju matematike / Rovan, Daria (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2012

Podaci o odgovornosti

Hrženjak, Ema

Rovan, Daria

hrvatski

Epistemička uvjerenja i samoregulacija pri učenju matematike

Na području psihologije obrazovanja raste broj istraživanja epistemičkih uvjerenja. Do sada se pokazalo da imaju važnu ulogu u procesu učenja, te su povezana s motivacijom, kognitivnim procesima i ishodima učenja. U ovom istraživanju korišten je model Hofer i Pintricha (1997), prema kojemu se epistemička uvjerenja sastoje od 4 dimenzije: jednostavnost, evaluacija, nedvojbenost i izvor znanja. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost između epistemičkih uvjerenja i različitih komponenata samoreguliranog učenja te uspjeha učenika u području matematike. Osim toga, nastojali smo ispitati u kojoj se mjeri na temelju epistemičkih uvjerenja mogu objasniti individualne razlike u školskom uspjehu. U istraživanju je sudjelovalo 203 učenika, 2. i 3. razreda gimnazije. Ispitivanje je bilo grupno, a učenici su popunili upitnik kojim su ispitana njihova epistemička uvjerenja, vrste regulacije motivacije, metakognitivne strategije, uvjerenja o samoefikasnosti, te uspjeh iz matematike. Rezultati korelacijske analize pokazali su značajnu povezanost s varijablama samo za evaluaciju znanja, koja je pozitivno povezana s identifikacijom, intrinzičnom regulacijom, korištenjem metakognitivnih strategija, samoefikasnosti te akademskim uspjehom. Rezultati regresijske analize pokazali su da je značajan prediktor ocjene iz matematike na kraju školske godine samo ta dimenzija. Osim toga, utvrđeno je da intrinzična regulacija i samoefikasnost od svih ispitivanih varijabli imaju najveći utjecaj na akademiski uspjeh u području matematike.

epistemička uvjerenja; samoregulirano učenje; matematika; akademski uspjeh.

nije evidentirano

engleski

Epistemic beliefs and self-regulation in learning mathemathics

nije evidentirano

epistemic beliefs; self-regulated learning; mathematics; academic achievement

nije evidentirano

Podaci o izdanju

32

12.11.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija