Povezanost ciljeva postignuća te autonomne i kontrolirane regulacije tih ciljeva sa strategijama učenja (CROSBI ID 375464)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Markotić, Marija
Rovan, Daria
hrvatski
Povezanost ciljeva postignuća te autonomne i kontrolirane regulacije tih ciljeva sa strategijama učenja
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost ciljeva postignuća te autonomne i kontrolirane regulacije tih ciljeva sa strategijama učenja kod studenata. U istraživanju su sudjelovali studenti Filozofskog fakulteta u Zagrebu (N=219), a ispitivanje je provedeno putem on-line upitnika. Korišten je kompozit čestica Upitnika ciljeva postignuća (AGQ, Elliot i McGregor, 2001) i Upitnika samoregulacije (SRQ, Sheldon i Kasser, 1995), te subskale kognitivnih i metakognitivnih strategija učenja iz Upitnika za ispitivanje strategija učenja kod studenata (LIST, Wild i Schiefele, 1994). Rezultati su pokazali da je cilj ovladavanja povezan s autonomnom regulacijom, a cilj izvedbe s obje vrste regulacije. Ciljevi postignuća i autonomne regulacije ciljeva postignuća povezane sa strategijama organizacije, elaboracije i metakognitivnim strategijama, dok su kontrolirane regulacije ciljeva postignuća povezane sa strategijom ponavljanja i metakognitivnim strategijama. Hijerarhijska regresijska analiza pokazala je da nakon uključivanja autonomne i kontrolirane regulacije ciljeva postignuća, postotak objašnjene varijance strategija učenja povećao od 1, 4 % do 9, 1 %, te se kretao od 4, 7 % do 25, 2 %. Cilj ovladavanja je pozitivan prediktor svih strategija učenja osim ponavljanja, a cilj izvedbe pozitivan prediktor metakognitivnih strategija. Autonomna regulacija cilja ovladavanja je pozitivan prediktor strategije elaboracije, povezivanja gradiva i kritičkog dokazivanja. Autonomna regulacija cilja izvedbe je pozitivan prediktor metakognitivnih strategija. Kontrolirana regulacija cilja ovladavanja je pozitivan prediktor strategije ponavljanja. Kontrolirana regulacija cilja izvedbe nije značajan prediktor strategija učenja.
ciljevi postignuća; autonomna i kontrolirana regulacija; strategije učenja
nije evidentirano
engleski
Relationship between achievement goals, and autonomous and controlled regulation of these goals with learning strategies among college students
nije evidentirano
achievement goals; autonomous and controlled regulation; learning strategies
nije evidentirano
Podaci o izdanju
32
27.09.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb