Dvije ure kulture - kulturološki sadržaji i nastava stranoga jezika (CROSBI ID 591872)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo
Podaci o odgovornosti
Požgaj Hadži, Vesna ; Balažic Bulc, Tatjana ; Plešković, Maša ; Benjak, Mirjana
hrvatski
Dvije ure kulture - kulturološki sadržaji i nastava stranoga jezika
U današnjem višejezičnom i višekulturnom društvenom kontekstu neosporno je da komunikacijska kompetencija uključuje i onu interkulturalnu, odnosno poznavanje kulture i civilizacije naroda čiji se jezik uči i/ili poučava. Nepoznavanje pravila ponašanja, običaja, navika i vjerovanja drugoga naroda može biti uzrokom nesporazuma i nerazumijevanja. Stoga interkulturalna sastavnica komunikacijske kompetencije mora biti dijelom svakog učenja/poučavanja stranoga jezika. Na tim je spoznajama u sklopu Odsjeka za slavisitku Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Ljubljani sastavljen bolonjski program Južnoslavenski studiji unutar kojega je studentima ponuđen i kolegij Južnoslavenske kulture i civilizacije. Kolegij uključuje lektorske vježbe i izlaganja studenata o kulturi i civilizaciji zemalja nastalih nakon raspada bivše Jugoslavije - Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Makedoniji i Srbiji. S obzirom na to da su se dosad kulturološki sadržaji poučavali isključivo u okviru nastave jezika i književnosti, rad problematizira neka od teorijskih i praktičnih pitanja vezanih uz metodičko oblikovanje, kao i uz praktično ostvarivanje kurikula. Odgovara se na ova pitanja: a) koji bi sve sadržaji morali biti uključeni u novi kolegij, b) na koji bi način trebali biti posredovani studentima, c) jesu li lektori osposobljeni za predstavljanje tih sadržaja i d) koji su im didaktički izvori na raspolaganju. Zaključuje se da bez interkulturalne komunikacijske kompetencije nema susreta i dijaloga među pripadnicima različitih kultura pa bi se stoga morali stvoriti uvjeti za njezino provođenje.
interkulturalna komunikacijska kompetencija ; hrvatski jezik kao strani ; kulturološki sadržaji
nije evidentirano
engleski
Communicating Culture – Cultural Elements in Foreign Language Teaching
nije evidentirano
foreign language teaching ; communicative competence ; intercultural competence
nije evidentirano
Podaci o prilogu
202-219.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe. Dostupno na: http://www.ffzg.unizg.hr/fisol/
Podaci o skupu
Prvi, drugi, ini jezik: hrvatsko-makedonske usporedbe
predavanje
14.05.2010-15.05.2010
Skopje, Sjeverna Makedonija