Prosocijalno i agresivno ponašanje djece rane školske dobi kao zaštitno-rizični čimbenici razvoja (CROSBI ID 25902)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Ferić, Martina ; Bašić, Josipa
hrvatski
Prosocijalno i agresivno ponašanje djece rane školske dobi kao zaštitno-rizični čimbenici razvoja
U ovom dijelu knjige predstavljeno je istraživanje koje se bavilo procjenjivanjem prosocijalnog i agresivnog ponašanja učenika nižih razreda osnovne škole. Istraživanje je provedeno u osam gradova Republike Hrvatske. U istraživanju je korišten upitnik PROS/AG kojega su ispunjavali učitelji. Utvrđeno je u kojoj se mjeri javljaju prosocijalna, odnosno agresivna ponašanja kod učenika nižih razreda osnovne škole. Rezultati istraživanja su pokazali da se kod promatranog uzorka prosocijalna ponašanja najčešće uočavaju u kategorijama povremeno do uvijek, dok se agresivna ponašanja uglavnom rijetko ili uopće na javljaju. Statistički značajna razlika između učenika I. i III. razreda osnovne škole je samo u dvije od deset varijabli prosocijalnog ponašanja te u jednoj varijabli agresivnog ponašanja u korist učenika III. razreda. Također, nastoji se istaknuti važnost promišljanja što uspješnijih programa primarne prevencije koji će se temeljiti na jačanju prosocijalnih ponašanja kao zaštitnih čimbenika, odnosno uklanjanju rizičnih čimbenika kao što je agresivno ponašanje.
nije evidentirano
nije evidentirano
engleski
Prosocial and aggressive behavior of early school-age children as risk and protection factors of development
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
121-134-x.
objavljeno
Podaci o knjizi
Rizični i zaštitni čimbenici u razvoju poremećaja u ponašanju djece i mladeži
Bašić, Josipa ; Janković, Josip
Zagreb: Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za prevenciju poremećaja u ponašanju djece i mladeži i zaštitu djece s poremećajima u ponašanju
2000.
953-6430-16-9