Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Otkrivati i naviještati ljepotu evanđelja. Estetsko učenje u religioznom odgoju i katehezi (CROSBI ID 591712)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Filipović, Ana Thea Otkrivati i naviještati ljepotu evanđelja. Estetsko učenje u religioznom odgoju i katehezi // Teologija, lijepo i umjetnost. Zbornik radova Međunarodnoga znanstvenog skupa, Split, 20. i 21. listopada 2011. / Bižaca, Nikola ; Garmaz, Jadranka (ur.). Split: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu, 2012. str. 119-141

Podaci o odgovornosti

Filipović, Ana Thea

hrvatski

Otkrivati i naviještati ljepotu evanđelja. Estetsko učenje u religioznom odgoju i katehezi

U članku se temeljem pluridisciplinarnih znanja izvornim diskursom propituje i elaborira područje estetskog učenja u religioznom odgoju i katehezi. Tematika koja je u religijskoj pedagogiji i katehetici na hrvatskom govornom području još uvelike neistražena i teorijski neosvijetljena izlaže se u tri koraka pri čemu se otkrivaju temelji estetskog učenja u religioznom odgoju i katehezi te prikazuju njegove dimenzije, zadaci, putovi i dosezi. Prvi dio rada iznosi na vidjelo estetsku dimenziju sadržaja i formi objavljene kršćanske vjere te značenje navedene činjenice za religiozni odgoj i katehezu kao odgoj vjere. U drugom dijelu rada ocrtavaju se bitne dimenzije, uključnice i zadaci estetskog odgoja i učenja u religioznom odgoju i katehezi s posebnim osvrtom na susret s umjetnošću. Treći dio rada pokazuje, na primjeru i pokušaju koncepcije performativnog vjeronauka, kako katehetsko posredovanje vjere recipira poticaje postmoderne skolonsti estetizacije života, a na tragu uspostavljanja korelacije vjere i života učenika, vjere i suvremene kulture.

Estetski odgoj, estetsko učenje, biblijska estetika, narativna egzegeza, kateheza i umjetnost, koncepcija performativnog vjeronauka

The article, on the basis of multidisciplinary knowledge and by original discourse, analyses and elaborates the area of aesthetic learning in religious education and catechesis. The theme, which in religious pedagogy and catechetics in Croatian-speaking world has still been greatly unexplored and theoretically unlit, is presented in three steps wherein the bases of aesthetic learning in religious education and catechesis are detected and its dimensions, tasks, ways and scopes are presented. The first part presents aesthetic dimension of the contents and forms of Christian faith and also the meaning of the mentioned fact for religious education and catechesis as the education in the faith. The second part outlines the essential dimensions, components and tasks of aesthetic education and learning in religious education an catechesis with special reference to the encounters with the art. The third part of the paper shows, on the example and trial of the conception of performative religious education, how catechetic mediation of faith accepts the incentives of postmodern tendency of aestheticization of life, along the lines of establishing correlations between faith and the student's l

engleski

To discover and proclaim the beauty of the Good News. Aesthetic learning in religious education and catechesis

nije evidentirano

Aesthetic education, aesthetic learning, biblical aesthetics, narrative exegesis, catechesis and the arts, the concept of performing religious education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

119-141.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Teologija, lijepo i umjetnost. Zbornik radova Međunarodnoga znanstvenog skupa, Split, 20. i 21. listopada 2011.

Bižaca, Nikola ; Garmaz, Jadranka

Split: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu

978-853-256-052-7

Podaci o skupu

Nepoznat skup

pozvano predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija, Filozofija, Teologija