Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Primjerenost biološkog obrazovanja tijekom osnovnog i gimnazijskog školovanja (CROSBI ID 375317)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Garašić, Diana Primjerenost biološkog obrazovanja tijekom osnovnog i gimnazijskog školovanja / The Relevance of Biology Education in Primary and Secondary School Level / Radanović, Ines ; Baranović, Branislava (mentor); Zagreb, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb, . 2012

Podaci o odgovornosti

Garašić, Diana

Radanović, Ines ; Baranović, Branislava

hrvatski

Primjerenost biološkog obrazovanja tijekom osnovnog i gimnazijskog školovanja

Ispitivanje učeničkog znanja iz prirode i biologije provedeno je s ciljem provjere usvojenosti ključnih bioloških koncepata. Anketiranjem prilagođenim ROSE upitnikom utvrđeni su učenički interesi i stavovi. Ukupna je riješenost zadataka vrlo skromna, a svaka viša kognitivna razina ima sve lošiju riješenost. Ispitivana je retencija znanja za gradivo svakog razreda, na učenicima dva starija razreda. Retencija je slaba za gradivo reproduktivne razine te za složenije koncepte koji nisu bili dostatno utemeljeni. Veliki problem ispitivanja znanja u biologiji je opsežno nazivlje preko kojeg se provjeravaju i više razine znanja. Interes učenika je visok za biologiju čovjeka te za dosege i izazove suvremene znanosti. Ne zanimaju ih biljke, poljoprivreda i održivi razvoj. Interes za većinu tema opada s godinama, a zamjetne su razlike po spolu. Stavovi učenika glede okoliša te o važnosti znanosti i tehnologije su uglavnom afirmativni, ali ne toliko da bi sami željeli postati znanstvenikom u biološkom području, niti se baviti zaštitom okoliša. Za učenike koji bi ipak željeli biti znanstvenici, karakterističan je afinitet za predmet i učestaliji neposredni kontakti s prirodom.

usvojenost bioloških koncepata; retencija; interesi i stavovi učenika; nastavni program; regrutiranje znanstvenog podmlatka

nije evidentirano

engleski

The Relevance of Biology Education in Primary and Secondary School Level

Ispitivanje učeničkog znanja iz prirode i biologije provedeno je s ciljem provjere usvojenosti ključnih bioloških koncepata. Anketiranjem prilagođenim ROSE upitnikom utvrđeni su učenički interesi i stavovi. Ukupna je riješenost zadataka vrlo skromna, a svaka viša kognitivna razina ima sve lošiju riješenost. Ispitivana je retencija znanja za gradivo svakog razreda, na učenicima dva starija razreda. Retencija je slaba za gradivo reproduktivne razine te za složenije koncepte koji nisu bili dostatno utemeljeni. Veliki problem ispitivanja znanja u biologiji je opsežno nazivlje preko kojeg se provjeravaju i više razine znanja. Interes učenika je visok za biologiju čovjeka te za dosege i izazove suvremene znanosti. Ne zanimaju ih biljke, poljoprivreda i održivi razvoj. Interes za većinu tema opada s godinama, a zamjetne su razlike po spolu. Stavovi učenika glede okoliša te o važnosti znanosti i tehnologije su uglavnom afirmativni, ali ne toliko da bi sami željeli postati znanstvenikom u biološkom području, niti se baviti zaštitom okoliša. Za učenike koji bi ipak željeli biti znanstvenici, karakterističan je afinitet za predmet i učestaliji neposredni kontakti s prirodom.

attainment of biological concepts; retention; interests and attitudes of students; curriculum; recruitment of next generation scientists

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

348

03.07.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija, Biologija