Primjerenost biološkog obrazovanja tijekom osnovnog i gimnazijskog školovanja (CROSBI ID 375317)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Garašić, Diana
Radanović, Ines ; Baranović, Branislava
hrvatski
Primjerenost biološkog obrazovanja tijekom osnovnog i gimnazijskog školovanja
Ispitivanje učeničkog znanja iz prirode i biologije provedeno je s ciljem provjere usvojenosti ključnih bioloških koncepata. Anketiranjem prilagođenim ROSE upitnikom utvrđeni su učenički interesi i stavovi. Ukupna je riješenost zadataka vrlo skromna, a svaka viša kognitivna razina ima sve lošiju riješenost. Ispitivana je retencija znanja za gradivo svakog razreda, na učenicima dva starija razreda. Retencija je slaba za gradivo reproduktivne razine te za složenije koncepte koji nisu bili dostatno utemeljeni. Veliki problem ispitivanja znanja u biologiji je opsežno nazivlje preko kojeg se provjeravaju i više razine znanja. Interes učenika je visok za biologiju čovjeka te za dosege i izazove suvremene znanosti. Ne zanimaju ih biljke, poljoprivreda i održivi razvoj. Interes za većinu tema opada s godinama, a zamjetne su razlike po spolu. Stavovi učenika glede okoliša te o važnosti znanosti i tehnologije su uglavnom afirmativni, ali ne toliko da bi sami željeli postati znanstvenikom u biološkom području, niti se baviti zaštitom okoliša. Za učenike koji bi ipak željeli biti znanstvenici, karakterističan je afinitet za predmet i učestaliji neposredni kontakti s prirodom.
usvojenost bioloških koncepata; retencija; interesi i stavovi učenika; nastavni program; regrutiranje znanstvenog podmlatka
nije evidentirano
engleski
The Relevance of Biology Education in Primary and Secondary School Level
Ispitivanje učeničkog znanja iz prirode i biologije provedeno je s ciljem provjere usvojenosti ključnih bioloških koncepata. Anketiranjem prilagođenim ROSE upitnikom utvrđeni su učenički interesi i stavovi. Ukupna je riješenost zadataka vrlo skromna, a svaka viša kognitivna razina ima sve lošiju riješenost. Ispitivana je retencija znanja za gradivo svakog razreda, na učenicima dva starija razreda. Retencija je slaba za gradivo reproduktivne razine te za složenije koncepte koji nisu bili dostatno utemeljeni. Veliki problem ispitivanja znanja u biologiji je opsežno nazivlje preko kojeg se provjeravaju i više razine znanja. Interes učenika je visok za biologiju čovjeka te za dosege i izazove suvremene znanosti. Ne zanimaju ih biljke, poljoprivreda i održivi razvoj. Interes za većinu tema opada s godinama, a zamjetne su razlike po spolu. Stavovi učenika glede okoliša te o važnosti znanosti i tehnologije su uglavnom afirmativni, ali ne toliko da bi sami željeli postati znanstvenikom u biološkom području, niti se baviti zaštitom okoliša. Za učenike koji bi ipak željeli biti znanstvenici, karakterističan je afinitet za predmet i učestaliji neposredni kontakti s prirodom.
attainment of biological concepts; retention; interests and attitudes of students; curriculum; recruitment of next generation scientists
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
348
03.07.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Zagreb