Povezanost didaktičkog strukturiranja muzejskih sadržaja i učeničke percepcije muzeja (CROSBI ID 375313)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Kisovar-Ivanda, Tamara
Batarelo Kokić, Ivana
hrvatski
Povezanost didaktičkog strukturiranja muzejskih sadržaja i učeničke percepcije muzeja
Uz sakupljanje, čuvanje, izlaganje i interpretaciju raznovrsnih objekata, među primarne funkcije muzeja spada i obrazovanje. Obrazovne zadaće muzeja i škole te njihov suodnos i danas prolaze kroz proces intenziviranja i redefiniranja. Kurikulumski pristup, kao relativno nov pristup unutarnjem preustroju odgojno-obrazovnih i školskih sustava, kako formalnog tako i neformalnog učenja, otvara nove mogućnosti strukturiranja muzejskih i nastavnih sadržaja u procesu sukonstrukcije školskog kurikuluma i s njime povezanim osmišljavanjem nastavnih aktivnosti. Pojam didaktičkog strukturiranja muzejskih sadržaja u ovom se radu odnosi na osmišljavanje nastavnih i muzejskih aktivnosti te stvaranje muzejsko-školskih nastavnih materijala usmjerenih na muzejske i kurikulumske sadržaje. Cilj istraživanja bio je ispitati mogu li i u kojoj mjeri, didaktički strukturirane muzejske aktivnosti i materijali doprinijeti stvaranju pozitivne percepcije muzeja kod učenika mlađe školske dobi. U istraživanju je korištena kombinirana metoda istraživanja, a s ciljem prikupljanja raznolikih podataka i njihove dubinske interpretacije. Prikupljani su kvantitativni podaci (Likertove skale) i kvalitativni podaci (intervjui s učiteljima, tekstualni odgovori i odgovori crtežom na otvorena pitanja u učeničkim upitnicima). Istraživanje je bilo provedeno u tri osnovne škole u Zadru, jednoj osnovnoj školi u Benkovcu i jednoj osnovnoj školi u Privlaci. Sudionici istraživanja bili su učenici drugih (n=215) i četvrtih (n=216) razreda spomenutih škola. Eksperimentalne skupine učenika bile su uključene u aktivnosti visoke razine didaktičkog strukturiranja muzejskih sadržaja. Kontrolne su skupine učenika bile uključene u školski muzejski posjet niske razine didaktičke strukturiranosti. Nakon analize i intrpretacije kvalitativnih podataka (deskriptivna i inferencijska statistika) te kvalitativnih podataka (analiza tekstova slobodnih učeničkih iskaza, prijepisa intervjua s učiteljima i analiza učeničkih crteža) uočena je poticajnost didaktičkog strukturiranja muzejskih sadržaja na sve dimenzije učeničke percepcije muzeja u eksperimentalnim skupinama.
didaktičko strukturiranje muzejskih sadržaja; učeničke percepcije muzejskih sadržaja; školski kurikulum; muzejska komunikacija
nije evidentirano
engleski
The interconnection between the didactic structuring of museum contents and students' perception of the museums
nije evidentirano
didactic structuring of museum contents; students’ perceptions of the museum; school curriculum; museum communication
nije evidentirano
Podaci o izdanju
268
30.10.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb