Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost didaktičkog strukturiranja muzejskih sadržaja i učeničke percepcije muzeja (CROSBI ID 375313)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Kisovar-Ivanda, Tamara Povezanost didaktičkog strukturiranja muzejskih sadržaja i učeničke percepcije muzeja / Batarelo Kokić, Ivana (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2012

Podaci o odgovornosti

Kisovar-Ivanda, Tamara

Batarelo Kokić, Ivana

hrvatski

Povezanost didaktičkog strukturiranja muzejskih sadržaja i učeničke percepcije muzeja

Uz sakupljanje, čuvanje, izlaganje i interpretaciju raznovrsnih objekata, među primarne funkcije muzeja spada i obrazovanje. Obrazovne zadaće muzeja i škole te njihov suodnos i danas prolaze kroz proces intenziviranja i redefiniranja. Kurikulumski pristup, kao relativno nov pristup unutarnjem preustroju odgojno-obrazovnih i školskih sustava, kako formalnog tako i neformalnog učenja, otvara nove mogućnosti strukturiranja muzejskih i nastavnih sadržaja u procesu sukonstrukcije školskog kurikuluma i s njime povezanim osmišljavanjem nastavnih aktivnosti. Pojam didaktičkog strukturiranja muzejskih sadržaja u ovom se radu odnosi na osmišljavanje nastavnih i muzejskih aktivnosti te stvaranje muzejsko-školskih nastavnih materijala usmjerenih na muzejske i kurikulumske sadržaje. Cilj istraživanja bio je ispitati mogu li i u kojoj mjeri, didaktički strukturirane muzejske aktivnosti i materijali doprinijeti stvaranju pozitivne percepcije muzeja kod učenika mlađe školske dobi. U istraživanju je korištena kombinirana metoda istraživanja, a s ciljem prikupljanja raznolikih podataka i njihove dubinske interpretacije. Prikupljani su kvantitativni podaci (Likertove skale) i kvalitativni podaci (intervjui s učiteljima, tekstualni odgovori i odgovori crtežom na otvorena pitanja u učeničkim upitnicima). Istraživanje je bilo provedeno u tri osnovne škole u Zadru, jednoj osnovnoj školi u Benkovcu i jednoj osnovnoj školi u Privlaci. Sudionici istraživanja bili su učenici drugih (n=215) i četvrtih (n=216) razreda spomenutih škola. Eksperimentalne skupine učenika bile su uključene u aktivnosti visoke razine didaktičkog strukturiranja muzejskih sadržaja. Kontrolne su skupine učenika bile uključene u školski muzejski posjet niske razine didaktičke strukturiranosti. Nakon analize i intrpretacije kvalitativnih podataka (deskriptivna i inferencijska statistika) te kvalitativnih podataka (analiza tekstova slobodnih učeničkih iskaza, prijepisa intervjua s učiteljima i analiza učeničkih crteža) uočena je poticajnost didaktičkog strukturiranja muzejskih sadržaja na sve dimenzije učeničke percepcije muzeja u eksperimentalnim skupinama.

didaktičko strukturiranje muzejskih sadržaja; učeničke percepcije muzejskih sadržaja; školski kurikulum; muzejska komunikacija

nije evidentirano

engleski

The interconnection between the didactic structuring of museum contents and students' perception of the museums

nije evidentirano

didactic structuring of museum contents; students’ perceptions of the museum; school curriculum; museum communication

nije evidentirano

Podaci o izdanju

268

30.10.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija