Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 602093

Povezanost didaktičkog strukturiranja muzejskih sadržaja i učeničke percepcije muzeja


Kisovar-Ivanda, Tamara
Povezanost didaktičkog strukturiranja muzejskih sadržaja i učeničke percepcije muzeja, 2012., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 602093 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost didaktičkog strukturiranja muzejskih sadržaja i učeničke percepcije muzeja
(The interconnection between the didactic structuring of museum contents and students' perception of the museums)

Autori
Kisovar-Ivanda, Tamara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
30.10

Godina
2012

Stranica
268

Mentor
Batarelo Kokić, Ivana

Ključne riječi
didaktičko strukturiranje muzejskih sadržaja; učeničke percepcije muzejskih sadržaja; školski kurikulum; muzejska komunikacija
(didactic structuring of museum contents; students’ perceptions of the museum; school curriculum; museum communication)

Sažetak
Uz sakupljanje, čuvanje, izlaganje i interpretaciju raznovrsnih objekata, među primarne funkcije muzeja spada i obrazovanje. Obrazovne zadaće muzeja i škole te njihov suodnos i danas prolaze kroz proces intenziviranja i redefiniranja. Kurikulumski pristup, kao relativno nov pristup unutarnjem preustroju odgojno-obrazovnih i školskih sustava, kako formalnog tako i neformalnog učenja, otvara nove mogućnosti strukturiranja muzejskih i nastavnih sadržaja u procesu sukonstrukcije školskog kurikuluma i s njime povezanim osmišljavanjem nastavnih aktivnosti. Pojam didaktičkog strukturiranja muzejskih sadržaja u ovom se radu odnosi na osmišljavanje nastavnih i muzejskih aktivnosti te stvaranje muzejsko-školskih nastavnih materijala usmjerenih na muzejske i kurikulumske sadržaje. Cilj istraživanja bio je ispitati mogu li i u kojoj mjeri, didaktički strukturirane muzejske aktivnosti i materijali doprinijeti stvaranju pozitivne percepcije muzeja kod učenika mlađe školske dobi. U istraživanju je korištena kombinirana metoda istraživanja, a s ciljem prikupljanja raznolikih podataka i njihove dubinske interpretacije. Prikupljani su kvantitativni podaci (Likertove skale) i kvalitativni podaci (intervjui s učiteljima, tekstualni odgovori i odgovori crtežom na otvorena pitanja u učeničkim upitnicima). Istraživanje je bilo provedeno u tri osnovne škole u Zadru, jednoj osnovnoj školi u Benkovcu i jednoj osnovnoj školi u Privlaci. Sudionici istraživanja bili su učenici drugih (n=215) i četvrtih (n=216) razreda spomenutih škola. Eksperimentalne skupine učenika bile su uključene u aktivnosti visoke razine didaktičkog strukturiranja muzejskih sadržaja. Kontrolne su skupine učenika bile uključene u školski muzejski posjet niske razine didaktičke strukturiranosti. Nakon analize i intrpretacije kvalitativnih podataka (deskriptivna i inferencijska statistika) te kvalitativnih podataka (analiza tekstova slobodnih učeničkih iskaza, prijepisa intervjua s učiteljima i analiza učeničkih crteža) uočena je poticajnost didaktičkog strukturiranja muzejskih sadržaja na sve dimenzije učeničke percepcije muzeja u eksperimentalnim skupinama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zadru

Citiraj ovu publikaciju

Kisovar-Ivanda, Tamara
Povezanost didaktičkog strukturiranja muzejskih sadržaja i učeničke percepcije muzeja, 2012., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Kisovar-Ivanda, T. (2012) 'Povezanost didaktičkog strukturiranja muzejskih sadržaja i učeničke percepcije muzeja', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kisovar-Ivanda, T.}, year = {2012}, pages = {268}, keywords = {didactic structuring of museum contents, students’ perceptions of the museum, school curriculum, museum communication}, title = {The interconnection between the didactic structuring of museum contents and students' perception of the museums}, keyword = {didactic structuring of museum contents, students’ perceptions of the museum, school curriculum, museum communication}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font