Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost institucionalne skrbi s obilježjima ličnosti i školskog uspjeha (CROSBI ID 591521)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Maretić, Edita ; Sindik, Joško Povezanost institucionalne skrbi s obilježjima ličnosti i školskog uspjeha // Knjiga sažetaka / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana et al. (ur.). Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 206-207

Podaci o odgovornosti

Maretić, Edita ; Sindik, Joško

hrvatski

Povezanost institucionalne skrbi s obilježjima ličnosti i školskog uspjeha

Predmet ovog istraživanja bio je analiza povezanosti između aspekata agresivnog ponašanja učenika, njihovih prednosti u prevenciji poremećaja u ponašanju i njihovih školskih postignuća, sa stanovišta njihovih „uobičajenog“ (obitelj) ili institucionalnog stanovanja. Istraživanje je provedeno na uzorku 264 učenika sedmog i osmog razreda osnovne škole, od kojih je 134 bilo u institucionalnoj skrbi (smješteni u 13 dječjih domova), dok ih je 130 boravilo u obiteljima. Podaci su prikupljeni anketnim upitnicima kao osnovnim instrumentima istraživanja. Faktorska analiza prikupljenih podataka pokazala je dvije latentne dimenzije agresivnosti (fizičku agresivnost i hostilitet), dok smo prostore prednosti prevencije poremećaja u ponašanju kao i školskog uspjeha odredili jednofaktorskom solucijom. Rezultati pokazuju da djeca smještena u dječjim domovima pokazuju veću učestalost agresivnog ponašanja, u usporedbi s djecom koja su izvan institucionalne skrbi. Djeca smještena u institucionalnoj skrbi pokazuju manje izražene prednosti za prevenciju poremećaja u ponašanju, u odnosu na djecu iz obitelji. Nadalje, pokazalo se da djeca koja su smještena u dječjim domovima postižu lošiji školski uspjeh, kao i lošiji uspjeh iz Prirode/Biologije. Pronašli smo statistički značajne povezanosti između dimenzija istraživanih konstrukta: negativnu i statistički značajnu korelaciju između pojavnosti agresivnog ponašanja i ček liste prednosti u prevenciji poremećaja ponašanja te općeg školskog uspjeha te značajnu pozitivnu korelaciju između ček liste prednosti i uspjeha u engleskom jeziku. Rezultati ukazuju na nužnost razmatranja alternativnih oblika skrbi za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi, uskom suradnjom svih relevantnih čimbenika koja skrbe za djecu.

agresivnost; institucionalna skrb; prednosti u prevenciji

nije evidentirano

engleski

The relationship between institutional care with personality characteristics and scholastic achievement of students

nije evidentirano

advantages in prevention; aggression; institutional care

nije evidentirano

Podaci o prilogu

206-207.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka

Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina

Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-6418-71-8

Podaci o skupu

8. međunarodni znanstveni skup - Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima

predavanje

27.09.2012-29.09.2012

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Socijalne djelatnosti