Povezanost institucionalne skrbi s obilježjima ličnosti i školskog uspjeha (CROSBI ID 591521)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Maretić, Edita ; Sindik, Joško
hrvatski
Povezanost institucionalne skrbi s obilježjima ličnosti i školskog uspjeha
Predmet ovog istraživanja bio je analiza povezanosti između aspekata agresivnog ponašanja učenika, njihovih prednosti u prevenciji poremećaja u ponašanju i njihovih školskih postignuća, sa stanovišta njihovih „uobičajenog“ (obitelj) ili institucionalnog stanovanja. Istraživanje je provedeno na uzorku 264 učenika sedmog i osmog razreda osnovne škole, od kojih je 134 bilo u institucionalnoj skrbi (smješteni u 13 dječjih domova), dok ih je 130 boravilo u obiteljima. Podaci su prikupljeni anketnim upitnicima kao osnovnim instrumentima istraživanja. Faktorska analiza prikupljenih podataka pokazala je dvije latentne dimenzije agresivnosti (fizičku agresivnost i hostilitet), dok smo prostore prednosti prevencije poremećaja u ponašanju kao i školskog uspjeha odredili jednofaktorskom solucijom. Rezultati pokazuju da djeca smještena u dječjim domovima pokazuju veću učestalost agresivnog ponašanja, u usporedbi s djecom koja su izvan institucionalne skrbi. Djeca smještena u institucionalnoj skrbi pokazuju manje izražene prednosti za prevenciju poremećaja u ponašanju, u odnosu na djecu iz obitelji. Nadalje, pokazalo se da djeca koja su smještena u dječjim domovima postižu lošiji školski uspjeh, kao i lošiji uspjeh iz Prirode/Biologije. Pronašli smo statistički značajne povezanosti između dimenzija istraživanih konstrukta: negativnu i statistički značajnu korelaciju između pojavnosti agresivnog ponašanja i ček liste prednosti u prevenciji poremećaja ponašanja te općeg školskog uspjeha te značajnu pozitivnu korelaciju između ček liste prednosti i uspjeha u engleskom jeziku. Rezultati ukazuju na nužnost razmatranja alternativnih oblika skrbi za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi, uskom suradnjom svih relevantnih čimbenika koja skrbe za djecu.
agresivnost; institucionalna skrb; prednosti u prevenciji
nije evidentirano
engleski
The relationship between institutional care with personality characteristics and scholastic achievement of students
nije evidentirano
advantages in prevention; aggression; institutional care
nije evidentirano
Podaci o prilogu
206-207.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka
Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-6418-71-8
Podaci o skupu
8. međunarodni znanstveni skup - Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
predavanje
27.09.2012-29.09.2012
Zagreb, Hrvatska