Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pristupi procjeni teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi (CROSBI ID 187403)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Šakić, Marija ; Kotrla Topić Marina ; Ljubešić, Marta Pristupi procjeni teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi // Psihologijske teme, 21 (2012), 2; 359-381

Podaci o odgovornosti

Šakić, Marija ; Kotrla Topić Marina ; Ljubešić, Marta

hrvatski

Pristupi procjeni teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi

Teorija uma odnosi se na sposobnost pripisivanja neopažljivih mentalnih stanja sebi i drugima te upotrebe tih stanja u objašnjavanju i predviđanju ponašanja. Ta je sposobnost iznimno važna u svakodnevnim socijalnim interakcijama, a poteškoće u teoriji uma zamijećene su u različitim kliničkim stanjima. U radu su prikazane ključne razvojne promjene u teoriji uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi te su razmotreni različiti pristupi procjeni teorije uma u tim razvojnim razdobljima. Detaljnije su opisani Ljestvica rane socijalne komunikacije (Mundy i sur., 2003), zadatci za ispitivanje razumijevanja želja, emocija i netočnih vjerovanja, Ljestvica teorije uma (Wellman i Liu, 2004), pristup temeljen na proučavanju dječjega govora o mentalnim stanjima i onaj temeljen na procjenama skrbnika. Naposljetku su opisani nalazi koji upućuju na značaj teorije uma u djece urednoga razvoja, kao i na važnost procjene teorije uma u okviru rane dijagnostike određenih razvojnih poteškoća i poremećaja.

teorija uma; združena pažnja; socijalna komunikacija; govor o mentalnim stanjima

nije evidentirano

engleski

Approaches to the assessment of theory of mind in infant and preschool age

nije evidentirano

theory of mind; joint attention; social communication; mental state talk

nije evidentirano

Podaci o izdanju

21 (2)

2012.

359-381

objavljeno

1332-0742

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija

Indeksiranost