Pravo na obrazovanje između zakonske regulative i prakse (CROSBI ID 591397)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Širanović, Ana
hrvatski
Pravo na obrazovanje između zakonske regulative i prakse
Obrazovanje predstavlja jedno od temeljnih ljudskih prava i preduvjet je za ostvarenje mnogih drugih prava, poput prava na rad i prava na informirano sudjelovanje u političkom i društvenom životu. Kao takvo definirano je u više međunarodnih (Međunarodni pakt o gospodarskim, socijalnim i kulturnim pravima, Konvencija o pravima djeteta, Europska konvencija o zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda) i domaćih dokumenata (Ustav Republike Hrvatske) kojima se ono jamči svakoj osobi. Dakle, pravo na obrazovanje preduvjet je unapređenja kvalitete života djece i mladih. U ovome se radu u prvome dijelu daje komparativna analiza odabranih međunarodnih, regionalnih i hrvatskih dokumenata sa stajališta određenja prava na obrazovanje, a u drugome se dijelu analiziraju primjeri kršenja toga prava u praksi koja uključuje rad s djecom i mladima. Primjeri kršenja prava na obrazovanje analiziraju se temeljem teorijskog okvira Katarine Tomaševski koji govori o četiri dimenzije toga prava: raspoloživosti, dostupnosti, prihvatljivosti i prilagodljivosti. Cilj je ove analize ukazati na (ne)usklađenost pravne obveze i stanja u praksi te na potrebu ozbiljnijeg shvaćanja nužnosti oživotvorenja prava na obrazovanje.
pravo na obrazovanje; komparativna analiza; dimenzije prava na obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Right to education between legal regulation and practice
nije evidentirano
right to education; comparative analysis; dimensions of the right to education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
63-73.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Nikolić, Milena
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih
Podaci o skupu
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
predavanje
23.06.2012-24.06.2012
Zlatibor, Srbija