Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Proizvodi s oznakom „Hrvatska kvaliteta“ i „Izvorno hrvatsko“ (CROSBI ID 375002)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Pavlek, Mateja Proizvodi s oznakom „Hrvatska kvaliteta“ i „Izvorno hrvatsko“ / Ozretić Došen, Đurđana (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2011

Podaci o odgovornosti

Pavlek, Mateja

Ozretić Došen, Đurđana

hrvatski

Proizvodi s oznakom „Hrvatska kvaliteta“ i „Izvorno hrvatsko“

Kvaliteta proizvoda može se povezati s oblikom, svojstvima, materijalom ili učinkom proizvoda. Ukoliko proizvod navedenim elementima zadovoljava ono što kupac očekuje to znači da je proizvod kvalitetan. Razmatranjem definicija pojma kvalitete može se zaključiti da ne postoji jednoznačan odgovor o tome što je zapravo kvaliteta. Ne postoji jednostavna i jedinstvena definicija kojom bi se moglo jednoznačno odrediti pojam kvalitete jer je to vrlo kompleksno područje. Razlog tome jest taj što kvaliteta ima elemente koji u velikom dijelu ovise o subjektivnom doživljaju proizvoda od strane potrošača. U obzir treba uzeti elemente koji su u užem smislu vezani uz tehnološku prirodu proizvoda ali i elemente koji su vezani uz percepciju potrošača o kvaliteti pojedinog proizvoda. Kvaliteta s aspekta proizvoda može se promatrati i kao jedno od vrlo važnih tržišnih obilježja. Mjerenje kvalitete je otežano no pri tom postupku moguće je koristiti usporedbe s određenim standardima te tako predočiti objektivnu kvalitetu. Drugi način mjerenja odnosi se na percipiranu kvalitetu od strane potrošača pri čemu se od samih korisnika proizvoda dobivaju dojmovi i mišljenja o kvaliteti. Pretpostavka koja se izvodi iz navedenog jest ta da kvaliteta ima veliko značenje za potrošače koji žele maksimizirati svoju korist, odnosno korist koju im proizvod pruža. To znači da potrošač očekuje što veću kvalitetu koja obuhvaća svojstva samog proizvoda, njegovu funkcionalnost te uslugu prije, za vrijeme i nakon kupovine uz prihvatljivu ili za neke potrošače što nižu cijenu. Postavlja se pitanje je li realno očekivati visoku kvalitetu uz nižu cijenu. Percepcija većine potrošača jest da je skuplji proizvod ujedno i kvalitetniji. Ipak smatra se da cijena nije dovoljno pouzdan element procjene kvalitete. Mnogo pouzdaniji element procjene ili mjerenja kvalitete je oznaka kvalitete. U završnom radu opisuju se dva pristupa: označavanje proizvoda oznakama „Izvorno hrvatsko“ i označavanje oznakom „Hrvatska kvaliteta“. Koliko je značenje ovih oznaka kvalitete i kako one utječu na odluke o kupnji hrvatskih potrošača iznimno je važno, ne samo zbog razumijevanja potreba potrošača nego i zbog poduzeća čiji su proizvodi nositelji tih oznaka. Dakle, cilj i svrha je prikazati navedene oznake kvalitete kroz dimenziju proizvoda, dimenziju proizvođača i dimenziju potrošača. Oznake „Hrvatska kvaliteta“ i „Izvorno hrvatsko“ imaju zadatak potaknuti domaće potrošače da kupuju domaće proizvode koji su visoke kvalitete koju im jamči ta oznaka. Izgradnjom pozitivnog stava, pozitivne percepcije ovih oznaka stvara se lojalnost potrošača prema proizvodima i proizvođačima. Hrvatska gospodarska komora pokrenula je Projekt vizualnog označavanja proizvoda koji je zaokružio napore uložene u to kako bi se oznake kvalitete „Izvorno hrvatsko“ i „Hrvatska kvaliteta“ približile potrošačima. Kao izvor podataka u izradi rada koristi se znanstvena i stručna literatura temeljem koje se teorijski raspravlja o kvaliteti proizvoda. Teorijska podloga rada temelji se na spoznajama i analizi dostupnih izvora o kvaliteti proizvoda kao tržišnom obilježju proizvoda, a upotpunjena je primjerima proizvoda- nositelja oznaka te su teorijska razmatranja potkrijepljena primjerima iz prakse, odnosno proizvodima nositeljima oznake „Hrvatska kvaliteta“ i „Izvorno hrvatsko“.

„Hrvatska kvaliteta“; „Izvorno hrvatsko“; oznake kvalitete; proizvodi; kupci; proizvođači

nije evidentirano

engleski

Products with the „Croatian quality“ and the „Original Croatian Creation“ mark

nije evidentirano

"Croatian Quality"; "Original Croatian creation“; mark of quality; products; customers; manufacturers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

38

27.09.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija