Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 599799

Razumijevanje vremensko prostornih odnosa u jezičnom izrazu učenika oštećena sluha koji su integrirani u redovne škole


Dulčić, Adinda; Bakota, Koraljka; Pavičić Dokoza, Katarina
Razumijevanje vremensko prostornih odnosa u jezičnom izrazu učenika oštećena sluha koji su integrirani u redovne škole // Naših 50 let : zbornik referatov strokovnega srečanja / Skamlič, Nivec (ur.).
Maribor: Center za sluh in govor, 2012. str. 64-65 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 599799 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razumijevanje vremensko prostornih odnosa u jezičnom izrazu učenika oštećena sluha koji su integrirani u redovne škole
(Comprehension of time and space relations in language expression of hearing impaired students)

Autori
Dulčić, Adinda ; Bakota, Koraljka ; Pavičić Dokoza, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Naših 50 let : zbornik referatov strokovnega srečanja / Skamlič, Nivec - Maribor : Center za sluh in govor, 2012, 64-65

ISBN
978-961-91901-4-2

Skup
Simpozij Strokovno srećanje "Naših 50 let"

Mjesto i datum
Maribor, Slovenija, 29-30.05. 2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
učenici oštećena sluha; umjetna pužnica; vremenski prilozi; mjesni prilozi
(hearing impaired students; cochlear implant; time and space relations)

Sažetak
U ovom istraživanju bila nam je namjera utvrditi razinu poznavanja osnovnog jezičnog vremensko prostornog koncepta koji je temelj stvaranja i razumijevanja jezika i bez kojeg je komunikacija necjelovita. Budući da su vremenski i mjesni prilozi potrebni već u osnovnome sporazumijevanju, u ovome se radu ispituje točnost uporabe vremenskih i mjesnih priloga kodu učenika oštećena sluha. Željeli smo utvrditi da li postoji razlika u usvojenosti vremenskih i mjesnih priloga kod ispitanika oštećena sluha u odnosu na čujuće ispitanika. Slijedom postavljenih ciljeva istraživanja pošli smo od hipoteza: H1 – Postoji statistički značajna razlika u poznavanju vremenskih priloga između slušno oštećenih učenika koji su integrirani u redovite škole i čujućih ispitanika. H2 - Postoji statistički značajna razlika u poznavanju mjesnih priloga između slušno oštećenih i čujućih ispitanika. Ispitivanje je provedeno na 16 slušno oštećenih učenika u dobi između 9 i 15 godina. Devet ispitanika je s dijagnozom Anacusis s ugrađenom umjetnom pužnicom. Prosječan gubitak sluha prije ugradnje umjetne pužnice bio je 105, 13 dB. Sedam ispitanika s dijagnozom Hypoacusis. Kontrolni uzorak obuhvatio je 7 učenika, izjednačenih prema dobi s eksperimentalnim uzorkom. Ispitanici kontrolnog uzorka izdvojeni su metodom slučajnog izbora iz populacije djece dvije osnovne škole bez govornog poremećaja i urednog slušnog statusa. Leksičko znanje ispitano je serijom ispitnih zadataka. Ispitni zadaci su raspoređeni u setove, a u svakom je setu 10 zadataka. Serija ispitnih zadataka ima ukupno 20 pitanja. Analiza rezultata iz područja ispitivanja jezičnog razvoja slušno oštećenih ispitanika izvršena je na razini deskriptivne statistike a zatim su izračunati osnovni statistici: aritmetička sredina, standardna devijacija, minimalni i maksimalni rezultat za cijeli uzorak ispitanika oštećena sluha i čujućih ispitanika. Većina rezultata interpretirana je metodom analize pogrešaka. Jednosmjernom analizom varijance utvrđene su razlike među skupinama ispitanika u odnosu na pojedine varijable. Prilozi izlaze iz okvira konkretnog i ulaze u područje apstraktnog mišljenja. Ispitujući vremenske i mjesne priloge željeli smo istražiti razumijevanje njihovog značenja i sposobnost služenja u pismenom izražavanju. Zanimalo nas je do koje mjere su razvijeni viši mentalni procesi koji omogućuju razumijevanje složenih značenja, apstraktnih pojmova, uzročno posljedičnih veza.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
207-0000000-2293 - Funkcionalni verbotonalni dijagnostički program za djecu oštećena sluha i govora (Runjić, Nađa, MZOS ) ( POIROT)

Ustanove:
Poliklinika SUVAG


Citiraj ovu publikaciju

Dulčić, Adinda; Bakota, Koraljka; Pavičić Dokoza, Katarina
Razumijevanje vremensko prostornih odnosa u jezičnom izrazu učenika oštećena sluha koji su integrirani u redovne škole // Naših 50 let : zbornik referatov strokovnega srečanja / Skamlič, Nivec (ur.).
Maribor: Center za sluh in govor, 2012. str. 64-65 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Dulčić, A., Bakota, K. & Pavičić Dokoza, K. (2012) Razumijevanje vremensko prostornih odnosa u jezičnom izrazu učenika oštećena sluha koji su integrirani u redovne škole. U: Skamlič, N. (ur.)Naših 50 let : zbornik referatov strokovnega srečanja.
@article{article, editor = {Skamli\v{c}, N.}, year = {2012}, pages = {64-65}, keywords = {u\v{c}enici o\v{s}te\'{c}ena sluha, umjetna pu\v{z}nica, vremenski prilozi, mjesni prilozi}, isbn = {978-961-91901-4-2}, title = {Razumijevanje vremensko prostornih odnosa u jezi\v{c}nom izrazu u\v{c}enika o\v{s}te\'{c}ena sluha koji su integrirani u redovne \v{s}kole}, keyword = {u\v{c}enici o\v{s}te\'{c}ena sluha, umjetna pu\v{z}nica, vremenski prilozi, mjesni prilozi}, publisher = {Center za sluh in govor}, publisherplace = {Maribor, Slovenija} }
@article{article, editor = {Skamli\v{c}, N.}, year = {2012}, pages = {64-65}, keywords = {hearing impaired students, cochlear implant, time and space relations}, isbn = {978-961-91901-4-2}, title = {Comprehension of time and space relations in language expression of hearing impaired students}, keyword = {hearing impaired students, cochlear implant, time and space relations}, publisher = {Center za sluh in govor}, publisherplace = {Maribor, Slovenija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font