Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Percepcije korisnika o korištenju financijskih usluga u paketima (CROSBI ID 374922)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Sorić, Maja Percepcije korisnika o korištenju financijskih usluga u paketima / Ozretić Došen, Đurđana (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2012

Podaci o odgovornosti

Sorić, Maja

Ozretić Došen, Đurđana

hrvatski

Percepcije korisnika o korištenju financijskih usluga u paketima

Bankama je danas više nego ikada važna agresivna prodaja financijskih proizvoda/usluga u paketima. U novije vrijeme značaj nekamatnih prihoda banaka raste – usredotočene su na zaradu od naknada koje donose prodani proizvodi i usluge. Banke prodaju proizvode pomoću vezane kupnje i prodaje u paketima. Paketi banaka cjenovno i funkcionalno su vrlo dobro diferencirani na hrvatskom tržištu. Od 2002. god. politika konkurencije u bankovnom sustavu je u nadležnosti Hrvatske narodne banke. HNB je svojim aktivnostima provodila politiku konkurencije u skladu s hrvatskim propisima. Hrvatska narodna banka želi suzbiti anti-kompetitivno ponašanje i unaprijediti konkurenciju na tržištu „maloprodajnog bankarstva“ s obzirom da je svojim istraživanjem potvrdila da prodaja proizvoda i usluga u paketima dovodi do nedovoljne cjenovne transparentnosti i kompleksnosti proizvoda koji ograničavaju zamjenjivost proizvoda i usluga istovremeno umanjujući mobilnost korisnika. Predmet magistarskog rada su percepcije korisnika o korištenju financijskih proizvoda/usluga u paketu. U radu su postavljene tri glavne i dvije pomoćne hipoteze. Istraživanjem su prihvaćene tri glavne hipoteze i jedna pomoćna, dok je druga pomoćna hipoteza odbačena. Prema dobivenim rezultatima može se zaključiti da je ugovaranjem i korištenjem paketa proizvoda/usluga korisnicima umanjena mobilnost prilikom prelaska u drugu banku. Rezultati su pokazali i postojanje veze između zadovoljstva i načina ugovaranja paketa. Najzadovoljniji su korisnici koji su sami zatražili paket a najmanje oni kojima je paket bio uvjetovan. Rezultati govore i da je dobrom diferencijacijom paketa umanjena mogućnost korisnikove usporedbe prilikom odlučivanja o promjeni banke. Dakle, rezultati govore da je umanjena mogućnost korisnikove usporedbe paketa i odabira - što predstavlja temelj konkurentnosti, a agresivna i nametnuta (uvjetovana) prodaja dovodi do manje zadovoljnih korisnika, te da prodajom u paketu banke stvaraju potpomognutu lojalnost korisnika.

banka; financijske usluge; paketna prodaja; vezana prodaja; cjenovna netransparentnost; percepcija korisnika

nije evidentirano

engleski

Customers perceptions of the financial services packages

nije evidentirano

bank; financial services; bundling; tying; price-no-transparency; consumer perceptions

nije evidentirano

Podaci o izdanju

138

09.10.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija