Percepcije korisnika o korištenju financijskih usluga u paketima (CROSBI ID 374922)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Sorić, Maja
Ozretić Došen, Đurđana
hrvatski
Percepcije korisnika o korištenju financijskih usluga u paketima
Bankama je danas više nego ikada važna agresivna prodaja financijskih proizvoda/usluga u paketima. U novije vrijeme značaj nekamatnih prihoda banaka raste – usredotočene su na zaradu od naknada koje donose prodani proizvodi i usluge. Banke prodaju proizvode pomoću vezane kupnje i prodaje u paketima. Paketi banaka cjenovno i funkcionalno su vrlo dobro diferencirani na hrvatskom tržištu. Od 2002. god. politika konkurencije u bankovnom sustavu je u nadležnosti Hrvatske narodne banke. HNB je svojim aktivnostima provodila politiku konkurencije u skladu s hrvatskim propisima. Hrvatska narodna banka želi suzbiti anti-kompetitivno ponašanje i unaprijediti konkurenciju na tržištu „maloprodajnog bankarstva“ s obzirom da je svojim istraživanjem potvrdila da prodaja proizvoda i usluga u paketima dovodi do nedovoljne cjenovne transparentnosti i kompleksnosti proizvoda koji ograničavaju zamjenjivost proizvoda i usluga istovremeno umanjujući mobilnost korisnika. Predmet magistarskog rada su percepcije korisnika o korištenju financijskih proizvoda/usluga u paketu. U radu su postavljene tri glavne i dvije pomoćne hipoteze. Istraživanjem su prihvaćene tri glavne hipoteze i jedna pomoćna, dok je druga pomoćna hipoteza odbačena. Prema dobivenim rezultatima može se zaključiti da je ugovaranjem i korištenjem paketa proizvoda/usluga korisnicima umanjena mobilnost prilikom prelaska u drugu banku. Rezultati su pokazali i postojanje veze između zadovoljstva i načina ugovaranja paketa. Najzadovoljniji su korisnici koji su sami zatražili paket a najmanje oni kojima je paket bio uvjetovan. Rezultati govore i da je dobrom diferencijacijom paketa umanjena mogućnost korisnikove usporedbe prilikom odlučivanja o promjeni banke. Dakle, rezultati govore da je umanjena mogućnost korisnikove usporedbe paketa i odabira - što predstavlja temelj konkurentnosti, a agresivna i nametnuta (uvjetovana) prodaja dovodi do manje zadovoljnih korisnika, te da prodajom u paketu banke stvaraju potpomognutu lojalnost korisnika.
banka; financijske usluge; paketna prodaja; vezana prodaja; cjenovna netransparentnost; percepcija korisnika
nije evidentirano
engleski
Customers perceptions of the financial services packages
nije evidentirano
bank; financial services; bundling; tying; price-no-transparency; consumer perceptions
nije evidentirano
Podaci o izdanju
138
09.10.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb