Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rasprava kao metoda poticanja i razvijanja jezično-komunikacijske kompetencije učenika u nastavi hrvatskoga jezika i književnosti (CROSBI ID 590961)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Nemeth-Jajić, Jadranka Rasprava kao metoda poticanja i razvijanja jezično-komunikacijske kompetencije učenika u nastavi hrvatskoga jezika i književnosti // Peti hrvatski slavistički kongres. Zbornik radova s Međunarodnoga znanstvenog skupa / Turk, Marija ; Srdoč-Konestra, Ines (ur.). Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2012. str. 883-889

Podaci o odgovornosti

Nemeth-Jajić, Jadranka

hrvatski

Rasprava kao metoda poticanja i razvijanja jezično-komunikacijske kompetencije učenika u nastavi hrvatskoga jezika i književnosti

Poticanje i razvijanje jezično-komunikacijske kompetencije učenika važna je zadaća svih predmetnih područja hrvatskoga jezika i na osnovnoškolskom i na srednjoškolskom stupnju školovanja pa suvremeni pristupi nastavi promiču one metode, metodičke postupke i oblike rada koji potiču interakciju i višesmjernu komunikaciju. Rasprava je jedna od takvih metoda. Iako poznata još od antičkoga doba, u nastavnoj praksi, gdje dominira vođeni nastavni razgovor (pri čem obično nastavnik postavlja pitanja, a učenici odgovaraju) i dvosmjerna nastavna komunikacija od nastavnika ka učeniku, ona nije dostatno iskorištena. U ovome se radu stoga promišljaju mogućnosti uključivanja rasprave kao metode u nastavu hrvatskoga jezika i književnosti s posebnim osvrtom na pojedine vrste rasprave. Učenicima se na taj način pružaju redovite prigode za jezično izražavanje, što uvelike pridonosi ne samo stjecanju jezično-komunikacijske kompetencije nego i otvorenosti nastave: nastava postaje živ, dinamičan i zanimljiv proces, a razred mjesto slobodne razmjene ideja i višesmjerne komunikacije. Nadalje, upućuje se na mogućnosti funkcionalnoga povezivanja nastave jezičnoga izražavanja i nastave hrvatskoga jezika i književnosti, prikazuju se neki metodički modeli temeljeni na raspravi kao metodi te navode mogućnosti njihove primjene u nastavi hrvatskoga jezika i književnosti na osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj razini.

rasprava; poticanje i razvijanje jezično-komunikacijske kompetencije; nastava hrvatskoga jezika i književnosti

nije evidentirano

engleski

DISCUSSION AS A METHOD OF STIMULUS TO AND DEVELOPMENT OF LEARNERS' COMPETENCY, IN TEACHING THE CROATIAN LANGUAGE AND LITERATURE

nije evidentirano

discussion; encouraging and developing of linguo-communicative competency; teaching of the Croatian language and literature

nije evidentirano

Podaci o prilogu

883-889.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Peti hrvatski slavistički kongres. Zbornik radova s Međunarodnoga znanstvenog skupa

Turk, Marija ; Srdoč-Konestra, Ines

Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

978-953-6104-83-3

Podaci o skupu

Peti hrvatski slavistički kongres

predavanje

07.09.2012-10.09.2012

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Filologija