Rasprava kao metoda poticanja i razvijanja jezično-komunikacijske kompetencije učenika u nastavi hrvatskoga jezika i književnosti (CROSBI ID 590961)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Nemeth-Jajić, Jadranka
hrvatski
Rasprava kao metoda poticanja i razvijanja jezično-komunikacijske kompetencije učenika u nastavi hrvatskoga jezika i književnosti
Poticanje i razvijanje jezično-komunikacijske kompetencije učenika važna je zadaća svih predmetnih područja hrvatskoga jezika i na osnovnoškolskom i na srednjoškolskom stupnju školovanja pa suvremeni pristupi nastavi promiču one metode, metodičke postupke i oblike rada koji potiču interakciju i višesmjernu komunikaciju. Rasprava je jedna od takvih metoda. Iako poznata još od antičkoga doba, u nastavnoj praksi, gdje dominira vođeni nastavni razgovor (pri čem obično nastavnik postavlja pitanja, a učenici odgovaraju) i dvosmjerna nastavna komunikacija od nastavnika ka učeniku, ona nije dostatno iskorištena. U ovome se radu stoga promišljaju mogućnosti uključivanja rasprave kao metode u nastavu hrvatskoga jezika i književnosti s posebnim osvrtom na pojedine vrste rasprave. Učenicima se na taj način pružaju redovite prigode za jezično izražavanje, što uvelike pridonosi ne samo stjecanju jezično-komunikacijske kompetencije nego i otvorenosti nastave: nastava postaje živ, dinamičan i zanimljiv proces, a razred mjesto slobodne razmjene ideja i višesmjerne komunikacije. Nadalje, upućuje se na mogućnosti funkcionalnoga povezivanja nastave jezičnoga izražavanja i nastave hrvatskoga jezika i književnosti, prikazuju se neki metodički modeli temeljeni na raspravi kao metodi te navode mogućnosti njihove primjene u nastavi hrvatskoga jezika i književnosti na osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj razini.
rasprava; poticanje i razvijanje jezično-komunikacijske kompetencije; nastava hrvatskoga jezika i književnosti
nije evidentirano
engleski
DISCUSSION AS A METHOD OF STIMULUS TO AND DEVELOPMENT OF LEARNERS' COMPETENCY, IN TEACHING THE CROATIAN LANGUAGE AND LITERATURE
nije evidentirano
discussion; encouraging and developing of linguo-communicative competency; teaching of the Croatian language and literature
nije evidentirano
Podaci o prilogu
883-889.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Peti hrvatski slavistički kongres. Zbornik radova s Međunarodnoga znanstvenog skupa
Turk, Marija ; Srdoč-Konestra, Ines
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
978-953-6104-83-3
Podaci o skupu
Peti hrvatski slavistički kongres
predavanje
07.09.2012-10.09.2012
Rijeka, Hrvatska