Utjecaj internacionalizacije na uspješnost poslovanja malih i srednjih poduzeća (CROSBI ID 374853)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Mikić, Mihaela
Cingula, Marijan
hrvatski
Utjecaj internacionalizacije na uspješnost poslovanja malih i srednjih poduzeća
Internacionalizacija predstavlja širenje ekonomske aktivnosti izvan granica domicilne ekonomije, što se reflektira kvantitativnim promjenama koje dalje vode ekstenzivnijoj geografskoj organizaciji ekonomske aktivnosti. U ovom radu internacionalizacija se sagledava s aspekta svih međunarodnih aktivnosti poduzeća, odnosno izvoznih i uvoznih aktivnosti. Posebno zanimljivi aspekt internacionalizacije predstavlja internacionalizacija malih i srednjih poduzeća koja je još uvijek u svjetskoj, a posebno u domaćoj literaturi, nedovoljno istražena. Analiza internacionalizacije u ovom radu temelji se na pristupu poslovne strategije, odnosno internim i eksternim faktorima poslovanja. Uspješnost poslovanja poduzeća sagledava se s aspekta multidimenzionalnog pristupa, odnosno sagledavanjem različitih dimenzija uspješnosti poduzeća: financijske uspješnosti, poslovne uspješnosti i organizacijske uspješnosti. Sinteza postojećih spoznaja rezultirala je definiranjem strukturnog modela utjecaja internacionalizacije na uspješnost poslovanja malih i srednjih poduzeća. Analiza navedenog modela provedena je u tri faze: 1. deskriptivna analiza uzorka, 2. procjena metrijskih karakteristika primijenjenih mjernih ljestvica i 3. analiza podataka metodom višestruke linearne regresije. Rezultati analize empirijskog istraživanja provođenjem višestruke linearne regresijske analize potvrdili su da: 1. internacionalizacija ima pozitivan utjecaj na uspješnost poslovanja malih i srednjih poduzeća, čime se potvrđuje hipoteza H1, 2. interni faktori poslovanja imaju pozitivan utjecaj na internacionalizaciju malih i srednjih poduzeća, čime se potvrđuje hipoteza H2, i 3. eksterni faktori poslovanja imaju pozitivan utjecaj na internacionalizaciju malih i srednjih poduzeća., čime se potvrđuje hipoteza H3. Za razliku od dosadašnjih teorijskih spoznaja i provedenih istraživanja, navedeno empirijsko istraživanje obuhvatilo je sve aspekte pojma internacionalizacije, tj. ukupnost izvoznih i uvoznih aktivnosti. Integriranjem različitih vrsta veza i strukturalnih elemenata internacionalizacije, internih i eksternih faktora poslovanja, kao i individualnih pokazatelja internacionaliziranosti poduzeća, te njihovim kvantitativnim ispitivanjem na sektoru malog gospodarstva, ostvaren je značajan empirijski doprinos, budući da su dosadašnji radovi uglavnom fokusirani na izvozne aktivnosti velikih poduzeća.
internacionalizacija; malo gospodarstvo; uspješnosti poslovanja
nije evidentirano
engleski
The impact of Internationalisation on the Performance of Small and Medium Sized Entreprises
nije evidentirano
Internationalization; SMEs; Business performance
nije evidentirano
Podaci o izdanju
204
18.04.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb